Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 22 mai 2011

Briose cu scortisoara si morcovi

M-am lasat din nou inspirata de Martha Stewart. Mi-a placut mult aceasta reteta pentru ca ingredientele sunt mai sanatoase decat cele folosite in mod uzual in prajituri. Am avut astfel ocazia de a folosi faina integrala si germeni de grau pentru prima data intr-o reteta.





Faina integrala este obtinuta prin macinarea si pastrarea  intregului bob de grau, este o faina mai sanatoasa decat cea obisnuita prin continut mai ridicat de glucide si minerale. Germenii de grau sint embrionii  semintelor de grau, sunt f bogati in vitamine si sunt folositi in dieta pentru reducerea colesterolului dar si pentru a slabi. Ambele produse le-am gasit la Plafar dar cred ca se gasesc si in alte magazine naturiste. Faina integrala este destul de scumpa la 8 Ron/kg, germenii de grau sunt mai ieftini la 2,7 lei/500 gr. Asta ca sa stiti la ce preturi sa va asteptati.


Sa revenim la briose. Aluatul se face din:

90 g faina obisnuita
60 g faina integrala
2 linguri de germeni de grau
1 lingura scortisoara
1 lingura de praf de copt
1/2 lingura de bicarbonat de sodiu
2 oua
150 gr zahar brun
80 ml ulei
80 ml lapte batut
270 gr morcovi rasi pe razatoarea mica



Incepeti prin a amesteca intr-un vas ingredientele solide cu exceptia zaharului si a morcovilor, deci cele 2 tipuri de faina, germenii de grau, scortisoara, praful de copt si bicarbonatul de sodiu. Ma intrebam daca e cu adevarat necesara folosirea prafului de copt concomitent cu bicabonatul de sodiu si cred ca raspunsul este "da". Banuiesc ca zeama lasata de morcovi la caldura va interactiona cu bicarbonatul si astfel briosele nu vor fi ude sau cleioase.



Intr-un alt vas mai mare mixati sau bateti cele  2 oua cu zaharul, adaugati ulei putin cate putin iar apoi laptele batut. Zaharul brun este extras din trestie de zahar, este un zahar nerafinat, mai dulce si mai sanatos decat zaharul alb dublu rafinat. La noi in Romania acest tip de zahar este importat deci este mai scump.



Dupa ce se topeste zaharul se adauga apoi altenativ morcovii si faina incepand si terminand cu faina.




Se ung tavile de briose cu margarina/unt si se tapeteaza cu faina. Eu am 2 tavi: una pt 12 briose si alta pentru 6. Mi-au iesit in total 28 de briose deci am refolosit una dintre tavi dupa ce s-a racit si am scos prima tura de briose.  Fiecare forma mica de briose se umple doar pe jumatate pentru ca la cuptor isi va dubla volumul.

Iata si o poza cu primele 18 briose. Briosele sunt pufoase, nu foarte dulci si au aroma de scortisoara, numai bune pentru micul dejun.


Pofta buna!


Un comentariu:

  1. Marina, chiar ma inspira retetele tale! Totul pare extrem de usor, oare asa este? Iti multumesc mult pentru ca ii ajuti si pe altii, ca mine, sa mai iasa din aceleasi retete (cam mult spus, zau, in cazul meu, ha, ha). Merci, Marina, sunt cu ochii pe "ceva bun". MonaG

    RăspundețiȘtergere