Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

sâmbătă, 7 mai 2011

Pui la cuptor cu sos de lapte batut

Ne place puiul grozav de mult deci il mancam  foarte des in diverse combinatii. Asta inseamna o sarcina dificila pentru mine, trebuie sa fiu extrem de creativa pentru a-l prepara in multe feluri care sa ofere o paleta larga de gusturi. De data asta m-am inspira din reteta de "chicken with buttermilk" - pui cu lapte batut de pe www.marthastewart.com
Martha Stewart a depasit demult statutul de "bucatar" a ajuns mai degraba la cel de "industrie" Eu am luat reteta ei de pui si i-am adaugat si un sos. Mi-a placut puiul -pulpele preparate in felul asta pentru ca nu necesita prajire si sunt foarte gustoase.

Pentru prepararea a 10 pulpe la cuptor aveti nevoie de :

80 gr pesmet
80 gr parmezan ( eu am folosit cascaval)
250 ml lapte batut
sare si piper ( o lingura din fiecare)
1 lingura cimbru








Mai intai pregatim o marinata pentru pui: amestecam laptele batut cu sare, piper si cimbru iar in acest amestec punem pulpele de pui spalate cu apa rece si scurse bine. Puteti pune acest amestec intr-o cratita acoperita sau si mai bine intr-o punga cu fermoar. Pulpele si marinata se dau la frigider. Chiar asta e secretul, cu cat tineti mai mult pulpele la rece in acest amestec cu atat vor fi mai fragede si mai aromate, ale mele au stat cam 2 ore la frigider.




Intre timp amestecam branza rasa pe razatoarea mica cu pesmet.





Pulpele scoase din marinata si scurse de surplusul de lichid se tavalesc prin pesmet si branza.


Pulpele astfel pregatite se pun intr-o tava acoperita cu hartie de copt . Eu de obicei lipesc hartia de copt de tava cu putin ulei sau margarina.


Pe hartia de copt am pulverizat ulei. Stiu sigur ca in strainatata se gasesc sprayuri cu ulei de gatit, cred ca si la noi sunt,  probabil la preturi astronomice asa ca eu mi-am cumparat  un pulverizator in care am pus ulei. Sigur ca nu e neaparata nevoie de un pulverizator ca sa ungeti o tava cu ulei. Pulverizatorul se dovedeste util cand trebuie sa puneti cativa stropi de ulei pe pulpele acoperite cu pesmet si branza pentru a nu indeparta invelisul.



Pulpele se dau la cuptor pentru aproximariv o ora, iar din cand in cand trebuie stropite cu ulei intoarse pentru a nu se lipi si a se coace uniform.

La sfarsit ar trebui sa arate asa:


Sunt  foarte gustoase insa eu m-am gandit ca n-ar strica si un sos:


Pt sos aveti nevoie de :

restul de marinata
200 ml lapte batut
sare si piper dupa gust
cimbru daca va place o aroma mai puternica
3-4 catei de usturoi
3-4 linguri de faina



In mod normal baza oricarui sos este untul sau uleiul incins la care se adauga faina si care se stinge cu lichid. E clasicul rantas folosit mai ales in Ardeal. Mie mi se pare destul de "greu " pentru digestie.

Asa ca am infierbantat restul de marinata + laptele batut cu sare, piper si eventual putin cimbru tocat. Aceste amestec trebuie chiar fiert, sa nu uitam ca intr-o parte din el au stat pulpele crude. Se dau in cateva clocote, veti vedea ca toata zeama asta are aspect "taiat", e normal sa arate asa.. Se adauga usturoiul pisat si se mai lasa la fiert. Separat intr-o farfurie se amesteca 3-4 linguri de faina cu apa rece cu grija sa nu faca cocoloase. Apa se adauga cate putin incorporandu-se cate putina faina, apoi se adauga iarasi cativa stropi de apa pana cand toata faina e dizolvata si obtinem o pasta care seamana cu o smantana mai groasa.



Pentru a ingrosa sosul e nevoie sa-l luam de pe foc si sa adaugam cate o lingura din faina dizolvata amestecand energic pentru a nu face cocoloase. Dupa ce am inglobat faina punem iarasi cratita pe foc si o lasam sa dea in cateva clocole un minut, doua ca sa se ingroase sosul.


Va recomand pulpele gatite asa mi se par mult mai sanatoase decat varianta prajirii in ulei. Pofta buna!



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu