Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

sâmbătă, 21 mai 2011

Varza calita cu afumatura

De cand cu blogul, gatesc mai mult, mai divers si mai bine as indrazni sa spun. In timpul saptamanii este mai greu presupunand ca incep sa gatesc dupa ora 19 dupa ce ajung acasa si imi trag un pic sufletul. Asa ca orice ajutor este mai mult decat binevenit, de fapt ce m-as face fara ajutor? Eu fac intotdeauna listele de cumparaturi iar sotul bate magazinele, studiaza lista si alege cea mai buna carne si cele mai frumoase legume. El stie preturi, compara, alege. Ceea ce eu nu prea ma pricep sa fac.

De data asta am pus-o si pe buni la treaba, veti vedea mai departe.

Ca sa faceti o varza calita ca pe la noi nu va trebuie prea multe. Eu am folosit:

2 verze ce cantareau impreuna cam 2 kg
1 ceapa tocata marunt
300 gr de afumatura-( poate fi costita, kaiser, sunca afumata)
bulion-dupa gust
vegeta
piper
cimbru
foi de dafin




Inceputul a fost a lui buni, care a tocat marunt varza ( asta pe cand eu ma aflam in drum spre casa). Bravo buni!

   


Am continuat eu : am taiat cubulete sunca si am calit-o la foc mic intr-o tigaie. In mod normal daca sunca are grasime nu este nevoie de ulei, grasimea se va topi si va tine loc de ulei. Punem si ceapa tocata si o lasam sa se inabuse cateva minute. 


Apoi adaugam varza cate putina,amestecand si apoi punem rand pe rand vegeta, piper, cimbru si vreo 2 frunze de dafin. Iar dupa ce incepe sa fiarba turnam si bulionul. Eu le-am mutat cu totul intr-o cratita mare in care sa incapa toata varza.




In mod normal nu ar trebui sa aveti nevoie de apa decat eventual putina si este important sa lasati totul la foc mic si sa amestecati din cand in cand. Zeama din aceasta mancare trebuie sa scada foarte mult. Va recomand sa gustati si sa condimentati dupa propriul gust , eu cred ca aroma dominanta trebuie sa fie cea de cimbru alaturi de afumatura.  

Iata ce am obtinut eu.



Este o reteta simpla si ingredientele sunt la indemana oriunde v-ati afla in Europa. Asa ca eu dedic aceasta reteta unei prietene dragi din copilarie care momentan se afla in sudul Frantei. Delia, draga, iata o reteta pe care o poti gati si acolo :) Bon appetit!



                                                                               
                                                                        

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu