Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 15 mai 2011

Cornuri de casa cu mere

Nu mai cumpar cornuri si alte produse de patiserie decat daca nu am de ales. Doar daca mi-e foame si trebuie sa aleg intre cornuri si chipsuri ma indur sa "arunc" banii pe asa ceva. Mi se pare ca toate sunt fade, ca aluatul nu e destul de pufos, ca umplutura e pusa cu zgarcenie.

Sigur ca exista si exceptii: imi plac produsele de la Panemar insa acelea dauneaza grav portofelului. In orice caz pentru clujeni sau cei care ajung in Cluj e bine de stiut, acolo se gasesc cornuri, paine de calitate. Imi place painea ( paillasse) picanta de la ei, contine ardei iute si ceva faina de malai.

Revenind la cornuri, am gasit o reteta in revista "Practic in bucatarie", reteta trimisa de o d-na din Cluj. Eu am modificat putin proportia dintre ingrediente si am obtinut niste cornuri excelente.

Nici nu avem nevoie de multe ingrediente:

500 gr faina
1 pliculet drojdie uscata
410 ml lapte
5 linguri miere
aprox 50 gr de unt la temperatura camerei
3 mere mari
3-4 linguri de zahar
1 lingura scortisoara
1 ou pentru uns cornurile






Se dizolva drojdia in 3-4 linguri de lapte caldut. Eu am pus si o lingura de zahar. Nu am lasat-o sa doaspeasca, sa se umfle ci am amestecat-o doar. Separat intr-un bol se amesteca untul cu mierea si se dizolva in restul de lapte caldut.





Intr-un vas larg se pune faina amestecata cu un praf de sare si se adauga mai intai drojdia dizolvata apoi amestecul de unt miere si lapte si se framanta bine pana se obtine un aluat moale si nelipicios. Daca vi se pare ca se mai lipeste mai adaugati unt.





Eu l-am framantat cu totul cam 20 de minute. Un astfel de aluat trebuie sa arate destul de fin la sfarsitul framantatului semn ca toata faina a fost cuprinsa si ca nu are urme de cocoloase.


Se pudreaza aluatul cu faina, se acopera cu un stergar si se lasa la la dospit ( ferit de curenti de aer) pana isi dubleaza volumul.

Intre timp se curata merele si se dau pe razatoarea mare. Merele se pun la calit la foc mic- cu zahar si cu scortisoara pana scade toata zeama. Se lasa la racit.






Se intinde o foaie si pentru a decupa un cerc se pune peste aluat o tava rotunda cu diametrul de 28 cm ( se poate si mai mare sau mai mica- veti obtine cornuri de alte dimensiuni ) cu fata in jos si se decupeaza.


Se taie cercul in doua apoi in patru si apot in 8. Obtinem 8 triunghiuri; la baza fiecaruia punem o lingurita de mere apoi rulam fiecare triunghi de la baza inspre varf. Colturile le indoim ca sa obtinem forma de corn. Cornurile se pun in tava tapetata cu hartie de copt sau unsa cu margarina. In cazul asta e preferabil fara hartie, sunt mai greu de desprins cornurile.



Cormurile se lasa in tava la crescut inca 30 min se ung cu ou batut cu cateva linguri de lapte si apoi se pun in cuptorul incins. Cam in alte 30 de minute sunt gata rumenite, e oricum preferabil sa verificati ca sa nu le ardeti.



Ca sa fie mai savuroase dupa le-am scos de la cuptor le-am uns cu apa in care am dizolvat miere (se poate si zahar).


La sfarsit, pentru ca mi-a ras putin aluat am facut un fel de scoica umpluta cu mere din care eu am mancat o jumatate iar David cealalta. Iar faptul ca David a mancat este lauda suprema pentru mine !


Pofta buna!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu