Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

sâmbătă, 21 mai 2011

Placinta cu mere si capsuni in sirop

Va prezint  o placinta de inspiratie Anna Olson. Am  modificat proportiile intre ingrediente si in plus de asta am constatat ca nu intotdeauna poti gasi rapid anumite ingrediente in Romania. Sa incepem cu aluatul:

440 gr faina
2 linguri de zahar
2 oua
180 gr unt rece
30 ml apa f rece (de la frigider)






Aceasta este o placinta care nu are nevoie de praf de copt, ideea e sa iasa o foaie tare de placinta iar la aceasta contribuie apa si untul rece.
Daca nu aveti robot de bucatarie cum e si cazul meu va trebui sa lucrati cu mana foarte repede ca sa nu se incalzeasca prea tare untul.
Bateti ouale cu zahar ca pt ompleta si adaugati peste faina.


Puneti apoi untul bucatele si framantati. Adaugati si apa rece si continuati cu framantatul pana obtineti un aluat moale si elastic care nu se lipeste de maini, daca e inca lipicios mai puneti putina faina.



Impachetati aluatul in folie alimentara si dati-l la frigider cam o ora. Daca nu ati face asta aluatul ar fi foarte greu de intins.

E timpul sa pregatiti umplutura si aici e aici!!! Eu m-am pacalit, reteta originala  specifica ca e nevoie de "instant tapioca" un agent de ingrosare; eu am gasit faina de tapioca care insa nu are efect de instant tapioca cum mi s-a spus la magazin :D adica de amidon care incheaga lichidele. Totusi, nu am cumparat tapioca in loc de amidon din snobism ci pentru ca stiam ca se poate face si o budinca delicioasa din aceasta faina. Totusi faina asta nu e similara cu "instant tapioca".

 Si asa placinta mea a iesit una in sirop, foarte buna de-altfel.

Eu am folosit pentru umplutura:

2 mere
800 gr capsuni
200 gr zahar cateva linguri de tapioca ( puteti folosi cu succes amidon alimentar) 


Iar pentru aspect; un ou batut cu cateva linguri de lapte si 1 lingura de zahar.



Intr-un vas puneti merele curatate de coaja si taiate cubulete impreuna cu jumatate de cantitatea de zahar iar intr-altul puneti capsunile cu restul de zahar. Eu am pus peste fiecare tapioca. In cazul in care vreti o placinta care sa nu aiba sirop, lasati fructele in zahar macar jumate de ora, scurgeti zeama rece si o amestecati cu vreo 4-5 linguri de amidon pana obtineti o pasta, aceasta se va intari la cuptor si va mai absorbi din restul de zeama lasata de fructe.



Dupa ce aluatul s-a racit indeajuns il scoateti din folie si pe suprafata de lucru tapetata cu faina intindeti o foaie care sa fie mai mare decat tava in care faceti placinta. Eu planuiam sa folosesc tava mea rotunda de 28 cm diametru, asa ca foaia intinsa a avut un diametru mai mare cu vreo cativa cm. Nu m-am straduit sa obtin un cerc perfect, voiam sa arate a placinta taraneasca.


Am pus foaia in tava lasand marginile in afara am intepat-o cu furculita pe toata suprafata si am mai lasat-o la rece 10 minute. Puteti sa puneti pesmet peste foaia, tot pt a absorbi din zeama.


Puneti apoi stratul de mere scurs de zeama si amestecat cu amidonul dizolvat dc nu vreti placinta cu sirop. Apoi adaugati si capsunile tot asa scurse de zeama.


Ridicati marginile foii de placinta peste umplutura si apasati-le putin. Apoi ungeti aluatul cu ou batut cu lapte si presarati deasupra zahar.



Placinta se pune  in cuptorul bine incins la foc mediu, a mea a stat 50 de minute pentru ca faina de tapioca nu a functionat ca agent de ingrosare fructele au  lasat destula zeama, am mai scos din zeama pe parcurs. Recunosc ca m-am panicat crezand ca din cauza lichidului placinta nu se va coace. M-am temut degeaba pentru ca a iesit o placinta cu o foaia consistenta si tare asa cum trebuie sa fie; cu fructe dulci si sirop aromat.


Poza asta din pacate nu a iesit cum voiam asa ca va ofer alta facuta a doua zi la lumina zilei cand deja jumatate din placinta "disparuse"





Totusi faina de tapioca imi ramane pentru o budinca sau o prajitura cat de curand. Faina aceasta se extrage din manioc si e delicioasa, e ca o pudra fina si are o dulceata naturala, de-abia astept sa fac ceva bun din ea :)

Deocamdata insa pentru ca e sezonul capsunilor si al cireselor voi incerca sa profit si sa fac cat mai multe placinte si prajituri cu aceste fructe minunate.

Pofta buna!
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu