Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

joi, 12 ianuarie 2012

Tarta cu fructe

Aveam niste portocale pe care nu mai voia sa le pape nimeni, asa mi-a venit ideea sa le pun pe o tarta. Iar pentru contrast m-am gandit la un blat cu cacao. Rezultatul muncii mele a fost o tarta extrem de pufoasa, usoara si gustoasa.





Blatul l-am facut din:

4 oua
6 linguri de zahar
4 linguri de faina
1,5 linguri cacao
1 lingura esenta de portocala
putin praf de copt ( 2 x cate un varf de  cutit)

Umplutura:

1 budinca vanilie
1 lingurita esenta de vanilie
3 portocale
1 gelatina fina maruntita





Este o reteta de pandispan, aveti grija ca toate ingredientele sa fie la temperatura camerei.

Separati ouale si bateti albusurile spuma tare. Dupa ce bezeaua s-a intarit adaugati cate putin zahar si mixati pana se topeste si bezeaua e teapana de-a dreptul.


Acum e momentul sa renuntati la mixer si sa luati o spatula. Adaugati galbenusurile rand pe rand si amestecati usor de jos in sus. E important sa nu iasa aerul din bezea. Nu prea mult adica.


Apoi se adauga faina amestecata cu cacao si cu praf de copt.



Dupa ce ati inglobat toata faina tot asa usor cu miscari de jos in sus, adaugati si esenta de portocale si turnati aluatul in tava de tarta.Va recomand o tava clasica cu margini dantelate.



Tarta mea s-a copt in 30 de minute la foc mediu. Faceti testul cu scobitoarea si uitati-va la marginile tartei sa fie deprinse de tava. E bine ca dupa ce inchideti focul la cuptor sa lasati tarta inauntru cu usa usor intredeschisa pentru a evita ca tarta sa se micsoreze. Stiu, pandipanul e atat de pretentios dar atat de bun!


Lasati tarta sa se raceasca complet apoi rasturnati-o pe o farfurie. Lasati-o asa cu adancitura in sus.

Apoi puteti pregati o budinca de vanilie ( aveti pe ambalaj instrucituni ) si turnati-o cum o luati de pe foc in adancitura tartei. Eu am pus putin esenta de vanilie in budinca ca sa fie mai aromata.


Lasati budinca sa se racoreasca putin si sa prinda pojghita, Apoi decorati cu felii de portocala.



Pentru a-mi desavarsi mica opera am dizolvat un plic de gelatina si am turnat-o usor peste fructe ca sa se prinda de budinca si sa luceasca frumos.





A fost intr-adevar minunata!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu