Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 29 ianuarie 2012

Pangasius cu ciuperci la cuptor

Auzisem de multa vreme ca pangasiusul e un peste bun. A trebuit sa-l incercam si noi si am gatit saptamana trecuta un fel la cuptor. Am servit pestele cu ciuperci alaturi de un piure de dovlecel. Merg de minune impreuna mai ales cu cativa stropi de zeama de lamaie desupra

Nu e deloc dificil si se pregateste relativ repede:

1 kg pangasius file
350 g ciuperci
400 ml smantana
2 catei de usturoi
sare
piper
2-3 linguri de ulei
2-3 lingurite de marar tocat





Mai intai decongelati pestele, spalati-l si zvantati-l intr-un prosopde bucatarie. Asezonati-l cu sare si piper si dati-l la cuptor intr-o tava abia unsa cu ulei. Este oricum un peste foarte gras, eu l-am mai curatat de grasime inainte de a-l da la cuptor.



Intre timp incingeti cele 2-3 linguri de ulei intr-o tigaie s ipuneti cateii de usturoi taiati in doua pe lungime. Nu vrem sa-i prajim ci doar sa-si lase putin aroma, apoi ii putem scoate. Adaugati ciupercile si lasati-le sa se inabuse. Amestecati din cand in cand, adaugati sare si piper.



Dupa ce s-au inmuiat ciupercile, adaugati smantana si amestecati. Gustati si mai adaugati sare si piper si marar.

Am lasat sosul sa dea in doua clocote, apoi am scos tava din cuptor,am scurs grasimea de la pangasius si l-am acoperit cu sos. Eu l-am mai lasat la cuptor pana s-a evaporat apa si s-a intarit sosul pentru ca asta voiam sa si obtin. Tocmai de-asta l-am asociat cu un piure moale si fin de dovlecel. Daca dimpotriva vreti un sos adevarat care sa curga nu lasati decat cateva minute la cuptor.


Iata rezultatul.


O mancarica buna si usor de facut. Pofta buna!











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu