Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 22 ianuarie 2012

Pui umplut la cuptor

In sfarsit!Am revenit...am avut un program incarcat si nu am mai reusit sa postez nimic. Seara cand ajung acasa petrec putin timp cu David. Avem noi rutina noastra de seara care include si o baita cu ratuste. Iar dupa ce David adoarme chiar nu e posibil sa mai scriu pentru ca adorm inaintea lui :)))

Am facut acum vreo doua saptamani un pui umplut.

Iata de ce aveti nevoie pentru un asemenea pui gustos:

1 pui mediu
4-5 linguri de orez
150 g spanac
1-2 galbenusuri de ou
100 g cascaval
sare,
piper
cimbru
2-3 linguri de ulei
1,2 catei de usturoi




Mai intai curatati bine puiul pe interior si exterior. Tinand cont de faptul ca traim in Romania puteti gasi orice in pui. In al meu am gasit si vreo 2 fire de ...paie iar exteriorul mai avea ceva pene. Deci curatati f bine puiul, spalati-l si parliti-l la flacara aragazului ca sa scapati deorice urma de puf.

Apoi va puteti apuca de treaba. Puiul se freaca la exterior cu sare piper si cimbru si se unge cu ulei.

Pregatiti umplutura, fierbeti orezul in apa cu sare apoi scurgeti-l si clatiti-l bine cu apa rece. Separat, incingeti intr-o tigaie cam 2 linguri de ulei si aruncati inauntru un catel de usturoi. Apoi puneti spanacul ( al meu fiind congelat asa l-am si pus) adaugati orezul sarati putin si adaugati si piper dupa gust.Lasati sa scada zeama din spanac cam 10-15 minute. La final se adauga branza rasa si cand luati de pe foc se puneti si un galbenus sau doua. Asta pentru ca umblutura sa nu curga din pui. Va fi o umplutura mai uscata. 



Dupa ce se raceste putin umplutura indesati puiul, ar fi bine sa aveti un ajutor care sa tina puiul cu capul in jos. :))

Apoi "operati" puiul, coaseti-l, mai ales pielea, nu e foarte dificil si va asigurati ca nu curge umplutura.


Asa ca dupa ce ati frecat puiul cu sare, piper si cimbru si l-ati uns cu putin ulei e timpul sa mearga in cuptor.
La foc mediu. Din cand in cand mai ungeti puiul cu ulei ca sa nu se usuce. Dupa ce s-a rumenit pe o parte intoarceti-l si pe partea cealalta. Va recomand sa folositi o tava tapetata cu folie de aluminiu unsa cu ulei. In felul acesta puiul nu se va lipi.



L-am servit alaturi de un piure moale- la noi daca nu e piure de cartofi intr-o saptamana parca lipseste ceva.


Sa aveti spor la bucatarit!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu