Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

luni, 2 ianuarie 2012

Negresa

Long live Martha Stewart! Una dintre variantele ei de negresa a fost incercata si de mine si e clar ca si-a castigat un loc de cinste in preferintele noastre. Nu am respectat reteta chiar 100% asa ca mai jos o sa va descriu cum am procedat eu. Imi doream o negresa cu nuci cu miez dens, negru aproape, cu un gust intens de cacao.




Deci pregatiti asa:

120 g unt
120g faina
30 g cacao
un praf de sare
150 g nuca maruntita
1/2 lingura de praf de copt
225 g ciocolata amaruie ( eu am pus jumatate cioco cu 55 % cacao si jumatate din cantitate ciocolata de menaj)
300 de g zahar
3 oua mari( eu am pus 4)



Untul si ciocolata se topesc la bain marie  si se amesteca sa se omogenizeze bine de tot.


Faina se amesteca cu cacao,  sarea si praful de copt.

In amestecul de ciocolata si unt se adauga zaharul si se mixeaza bine sau se amesteca cu o lingura. Eu am renuntat la mixer cand am inceput sa pun ouale unul cate unul, apoi am adaugat amestecul de faina putin cate putin Am amestecat cu o spatula.



E important sa nu folositi prea mul tmixerul casa nu iasa tot aerul din compozitie. Eu am pus 4 oua pentru ca mi s-a parut prea tare compozitia, nu mai puteam sa o amestec cum trebuie.

La final adaugati nucile tocate bucatele.


Compozitia va fi indeajuns de densa incat va fi  nevoie sa o intindeti cu o spatula sau un cutit in tava. Tava ideala pentru aceasta cantitate e una patrata cu latura de vreo 20cm.
Eu am folosit una mai mare.


Am copt prajitura la foc mediu cam 45 de minute, in reteta originala scria 50-60 de minute. Trebuie sa verificati ( dar nu deschideti cuptorul in primele 20 de minute) cu o scobitoare. Daca intepati negresacu scobitoarea si aceatsa iesecurata, fara aluat atunci e gata.
Prajitura va avea aspect lucios, marmorat si va fi crapata pe alocuri. 


La suprafata e crocanta iar in interior e moale si pufoasa.


Pe noi ne-a incantat de Revelion dar e perfecta si la micul dejun cu cafea :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu