Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

miercuri, 25 ianuarie 2012

Cheesecake-prajitura cu branza

Cine face oare cele mai bune prajituri cu branza? Cred ca americanii, asa ca m-am inspirat putin, numai putin de pe site-ul Marthei Stewart. Mi-a iesit un cheesecake bun de tot! Aspectul nu e chiar cel mai elegant, o sa vedeti de ce: din cauza cuptorului meu. Dar toate la timpul potrivit. :)

Desi  l-am facut destul de dulce, am servit acest preparat cu dulceata de visine, facuta tot in casa de noi in vara lui 2010.



Masurile sunt pentru o forma de tort detasabila cu diametrul de 23 de cm.

Pentru crusta aveti nevoie de:

150 g biscuiti macinati/zdrobiti
80-100 g unt topit
50 g zahar




Va explic mai intai cum sa faceti crusta. 
Partea cea mai enervanta e cea cu macinatul biscuitilor, eu i-am pus pe baieti sa faca asta. Masina de tocat il incanta pe David peste masura. Daca nu aveti masina de tocat puneti biscuitii intr-un servet de bucatarie curat si zbrobiti-i cu sucitorul sau cu ciocanul de snitele.
Topiti untul si amestecati-l cu zaharul apoi turnati peste biscuiti si amestecati bine ca sa se umezeasca.
Eu nu am vrut o crusta foarte crocanta tare asa ca am pus mai mult unt.


Puneti biscuitii astfel umeziti in forma de tort si neteziti cu o lingura, apoi apasati ca se se prinda bine, cam asa:


De fapt mie mi-a scapat un amanunt, presati biscutii si pe marginea formei cam de 1.5-2 cm. Va arata mai bine si prajitura se va desprinde de margini mai usor la final.

Dati crusta la cuptor ( preincalzit in prealabil) la foc mediu cam 12-15 minute.
Apoi scoateti-o lasati-o sa se raceasca.



Pana crusta sta la cuptor puteti pregati umplutura din:

200 g ricotta
2 cutii de crema de branza Philadelphia
230 ml de smantana ( eu am folosit "Gospodar" de la Napolact)
300g de zahar
2-3 lingurite de esenta de portocala
4 oua

Ricotta este o branza italieneasca, seamana bine cu urda romaneasca, motiv pentru care n-as manca niciodata tartine cu ricotta asa cum face David.:)

Amestecati / mixati ricotta cu zaharul, adaugati cate un pic de smantana, apoi din crema Philadelphia, din nou zahar pana terminam cu ele. 



Spre final adaugam si cate un ou rand pe rand, dupa fiecare amestecam sau mixam bine de tot.


Esenta de portocale se pune la sfarsit. In loc de esenta de portocala puteti pune  esenta de  lamaie dar si coaja de lamaie pentru mai multa aroma. Eu am preferat gustul de portocale de data asta. Turnati amestecul peste crusta racita.


Nu se pune direct la copt ci se pune intr-o tava mai mare cu apa, apa trebuie sa ajunga pana cam la jumatatea formei de tort.
Se lasa mult la cuptor, adica aproape 2 ore. Desi focul era mediu spre mic, cuptorul meu batran (cred ca are peste 30 de ani ) nu s-a putut abtine sa nu-mi faca o figura: mi-a facut o dunga la jumatea prajiturii. Asta nu i-a afectat nici gustul nici calitatea, e clar cuptorul asta concentreaza mare parte din caldura intr-o singura zona, cea aurie din imagine :D


Lasati sa se raceasca putin asa vreo15 minute si apoi cu un cutit desprindeti usor marginile. Nu desfaceti forma pana nu se raceste cu totul.
Dupa ce se raceste complet e musai sa o lasati peste noapte la frigider.


Noi am preferat, la servire, sa adaugam dulceata de visine deasupra, face un contrast placut cu branzica.

Sa aveti pofta buna! Si sa va iasa din prima reteta. :)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu