Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 27 ianuarie 2013

Salau cu bulion si marar la cuptor

Am vrut neaparat sa incerc un alt peste: noi mancam merluciu si cod sau pastrav -ca tot e pastravarie la Gilau. Merluciul si codul ii pregatesc in general pane cu malai si ii mancam cu mujdei. Patravul intodeauna il gatesc cu legume, e tare gustos. Am mai incercat Pangasius cu ciuperci la cuptor dar numai David si Buni au fost incantati.

Am vrut altceva iar salaul nu m-a dezamagit. E un peste cu ceva grasime insa nu exagerat de multa si are o carnita gustoasa.
Noi am cumparat file.



Reteta este simpla:

600 g salau file
cateva felii de lamaie
sare si piper dupa gust
200 ml bulion
un pahar de vin
ulei pt uns tava
o legatura de marar

Fileul se zvanta cu servete absorbante, se sareaza si se pipereaza bine. Se pune intr-o tava unsa cu ulei. Cateii de usturo impreuna cu 2-3 felii de lamaie se pun si ei in tava. Tava se acopra etans cu folie de aluminiu si se pune in cuptorul incins. Pestele meu a stat acoperit cam 20-25 de minute.


Apoi se indeparteaza folia si se pune vinul impreuna cu bulionul si mararul tocat



Se lasa la cuptor pana scade sosul tot cam 20-25 de minute dar descoperit fara folie. Gustati sosul si mai potrivitti-l de sare si piper. Pentru ca bulionul meu de casa era destul de acrisor, eu am pus si 2 linguri de zahar in sos. A iesit tare bun!


Garnitura a fost una de cuscus, facut simplu: hidrat dupa indicatiile de pe ambalaj si apoi amestecat cu sare, piper si zeama de lamaie.



Pofta buna!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu