Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 20 ianuarie 2013

Guguluf cu cacao si glazura de ciocolata

In ultima vreme incerc sa fac tot mai multe prajituri dense dar pufoase care au in compozitie unt. Asa ca sursa inspiratie mele este si de acesta data Martha Stewart.
Am optat pentru o prajitura cu gust intens de cacao si care nu e  prea dulce in ciuda cantitatii mari de zahar folosite.

Prajitura e foarte reusita, am pastrat-o in camara vreo 5 zile neacoperita cat am tot mancat din ea si nu s-a uscat absolut deloc.



Iata ingredientele pentru o praji mare:

300 g faina
60 g cacao
1/3 lingurita sare
1 lingurita bicarbonat de sodiu
3/4 lingurita sare
125 ml lapte gras
120 ml smantana
350 g zahar
226 g unt de buna calitate
4 oua mari
esenta de vanilie









A fost prima data cand mi-am inaugurat robotelul de bucatarie, din pacate eu n-am avut unt de calitate.  Prin urmare nu voi mai folosi niciodata Albalact pentru ca nu pot spuma untul asta cu zaharul ( nici macar pudra) nici cu untul usor incalzit. Va recomand untul de la Romfulda. 

 Trebuie sa aveti toate ingredientele la temperatura camerei.

Untul se spumeaza cu zaharul, apoi se pune cate un ou si se mixeaza, la mine pt ca nu a spumat bine mi s-a taiat putin. Chiar la final am pus vasul cateva secunde pe baie de aburi si s-a reparat.


Faina se amesteca cu sarea si cu cacao. Laptele se amesteca cu smantana bine de tot.

Dupa ce ati terminat de adaugat ouale unul cate unul, mixand dupa fiecare, puneti din faina amestecata cu cacao si sare. Aceasta se pune alterativ cu amestecul lichid, incepand si terminand cu faina. La final adaugati bicarbonatul stins in putin otet si esenta de vanilie, cam o lingura.




Coaceti la foc mediu cam 30-35 de minute.


Glazura se face din:

45 g ciocolata Poiana
20-25 ml frisca lichida
1 lingura de unt



Ciocolata bucatele se pune pe foc cu frisca nu se lasa sa fiarba ci se incinga cat sa se topeasca toata cioclata si sa se faca omogen amestecul, la final se pune si o lingura de unt sa dea luciu glazurii. Se glazuraza prajitura deja racita :) Eu seara am glazurat-o si am pus-o in camara, am taiat-o a doua zi de dimineata.


Grozava prajitura! Trebuie sa incercati. Cei dragi merita tot ce e mai bun! :)





















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu