Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

miercuri, 2 ianuarie 2013

Muschiulet umplut cu ciuperci si morcovi

Asta a fost cina noastra in ajun de An Nou: un muschiulet de porc umplut cu legume alaturi de piure de spanac.




Pentru asta aveti nevoie de:

1 bucata muschiulet
200 g ciuperci
vreo 2 morcovi
1 ou
80-100 g de cascaval
sare, piper 
3-4 linguri de pesmet



Bucata de muschiulet se curata de pielite apoi de cresteaza pe lungime in fisii verticale dar atentie, sa nu taiati muschiuletul cu totul. Vrem bucata intreaga sa o butem bate cu ciocanul de snitele si sa obtinem o felie maaaare.


Sarati si piperati bucata de muschiulet. Fierbeti morcovii si ciupercile in apa cu sare. Morcovii nu trebuie fierti decat sa se inmoaie putin. Legumele se scurg de apa iar ciupercile se mixeaza cu blenderul. Dupa ce se raceste pasta de ciuperci se amesteca cu un ou crud.



In pasta de ciuperci am mai adaugat 1 lingura de pesmet si 2 linguri de cascaval ras.

Nu am folosit toti morcovii decat vreo 3-4 bastonase, restul au fost papati de baietelul meu. Morcovii se taie cubulete.


Peste muschiulet se pune un strat generos de pasta de ciuperci, se presara morcovi cubulete si restul de cascaval ras. N-am mai pusa sare pentru ca oricum cascavalul era destul de sarat.


Muschiuletul se ruleaza cu grija si se leaga cu sfaora rezistenta la caldura.
Pe mine m-a ajutat sotul asa incat ne-am miscar repede cu pregatirea acestui fel. Eu eram dupa cozonaci si o prajitura facute in ziua respectiva asa ca mi-ar fi fost greu sa fac singura totul repede.


Pentru crusta faceti un amestec din:

2 linguri de sare
vreo 3 linguri pesmet
2 linguri boia dulce
1/2 lingura de piper

Tavaliti muschiuletul prin acest amestec si puneti-l in tava unsa bine cu ulei, Pentru primele 50 de minute am acoperit tava cu folie de aluminiu. Apoi am lasat 30 de minute descoperit. Am mai verificat sa nu se arda si am picurat in tava zeama de la vreo 2 portocale. Putei pune si legume in tava ( le scoateti inainte sa se faca muschiuletul sa  nu se inmoaie prea tare).


Iata cum arata la final.




Arata bine si e foarte gustos. Si merge bine langa un piure cremos de spanac.

Lui David i-a placut tare mult.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu