Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 20 ianuarie 2013

Racituri de porc, curcan si pui

Mama mea  facea doar racituri de porc si numai de Sf Ion. Asa era la noi. Aici la Cluj am auzit ca se fac de Craciun sau de Anul Nou. Fiecare cu traditia lui; important este ca fiecare sa o duca mai departe.

Pentru ca numai mie si lui Buni ne plac piciorusele de porc, m-am hotarat sa combin fiertura cu o pulpa de curcan si cu carnita de pui. Ca sa manace si baietii se-ntelege!



Iata ingredientele:

3 picioruse de porc
1 pulpa de curcan 500 g
carne de pui 400 g
1 plic de gelatina
o capatana de usturoi
4-5 foi de dafin
piper boabe
sare dupa gust
1 plic de gelatina maruntita - optional
morcovi fierti taiati rondele - optional

Piciorusele de porc trebuie parlite bine ca sa nu mai existe nici un perisor pe ele si se pun la fiert cu foi de dafin, usturoi, boabe de piper si sare. Apa se pune doar cat sa le acopere. Oala se pune la fiert la foc mic si neaparat acoperita cu un capac ca sa nu se prea evapore apa.



Dac puneti prea multa apa, piftia nu se leaga. Dupa 3 ore de fiert am adaugat pulpa de curcan si dupa inca vreo ora am pus pulpe de pui ( ale mele au fost dezosate). A trebuit sa completez cu apa fierbinte deci am diluat putin fiertura. Neaparat sa gustati sa mai potriviti de sare si de usturoi.


Ca sa fiu sigura ca se leaga repede si bine la final am adaugat o gelatina maruntita topita dar numai dupa ce am inchis focul la fiertura.

Carnea de pe piciorusele de porc se scoate cand se desprinde usor carnita de pe oase, la fel si pulpa de curcan. Iata piciorusele aburinde.


Mie mi-au iesit piftie cat pentru 2 tavite de cozonac si 2 farfurii. Tavitele au fost cu pui si curcan si farfuriile cu picioruse de porc.

Carnea de curcan se desface pe os, e important ca la pui si curcan sa nu fie oase.
Tavile se ung cu putin ulei si se tapeteaza cu folie alimentara. Se aseaza carnita si morcovi fierti se se toarna din fiertura calda bine dar nu foarte fierbinte sa nu topeasca folia. E obligatoriu sa strecurati fiertura prin strecuratoare si apoi prin tifon ca sa scapati de rezidurile mari dar si de o parte din grasime.

Eu am pus carnita apoi putina zeama iar carnita iar zeama pana le-am umplut.




Am lasat recipientele la temperatura camerei pana s-au racit binisor si poi le-am pus la frigider. E important sa le puneti la rece dar nu pe un balcon sau afara unde ar putea ingheta. Daca mai exista grasime in ele, aceasta se va ridica la suprafata si se va solidifica asa ca o puteati indeparta cu o lingura. Dupa ce s-a intarit piftia o puteti rasturna pe un platou , o pudeti pudra si cu boia dulce daca doriti.

Pofta buna!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu