Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

sâmbătă, 26 ianuarie 2013

Prajitura cu morcovi (carrot cake)

N-am inteles niciodata, ce-o fi cu prajitura asta, de-o pregatesc americanii atat de des? Prajitura cu morcovi? Hmmm. O prajitura care are in compozite o o leguma - chiar daca dulce - nu-mi suna prea apetisant.

Curiozitatea si nu pofta m-a impins sa arunc o privire pe site-ul autoarei Martha Stewart. Ca de obicei am transformat cantitatile in sistemul metric european.


Culoarea asta frumoasa se datoreaza condimentelor, zaharului brun si reactiei dintre pigmentul morcovului si aciditatea din iaurt. Nu contine deloc cacao desi asa s-ar zice dupa culoare :)


200 g faina
60 ml ulei
100 g zahar tos
60 g zahar brun
80 ml iaurt slab sau sana
2 oua mari
2 morcovi medii
1 praf de sare
1 lingurita bicarbonat de sodiu
1 praf de sare
2-3 lingurite scortisoara
1/5 lingurita cuisoare macinate
1 vf de cutit de nucsoara


Si iata cum se face: proces simplu si deloc anevoios: se bat ouale intre cu cele 2 tipuri de zahar.


Se adauga uleiul in fir subtire mixand intr-una si apoi sana sau iaurtul. Eu am folosit sana de la Napolact.


Daca zaharul s-a topit adaugati faina amestecata cu sare si condimentele aromate. Apoi adaugati bicarbonatul stins in zeama de lamaie si morcuvul ras, la aceasta etapa amestecati usor cu o lingura sau o spatula. Din pacate ultimele 2 poze sunt putin cam miscate si nefocalizate. Era seara si aparatul meu nu e prea performant.




Rezultatul final este insa foarte gustos, pufos is aromat.


Timpul de pregatire e fosrte scurt cam 20 de minute, coputul cam 30-35 de minute la foc mediu in cuptorul incins. Ca recomand sa folositi o forma rotunda de tost sau chiar de gugugluf cum ma facut si eu.

Pofta buna!













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu