Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 29 aprilie 2012

Tort simplu cu ciocolata si cacao

Aveam nevoie de o reteta simpla de tort pe care sa o pregatesc pentru sotul meu de Sf Gheorghe. Si am gasit-o la Martha Stewart. Am avut ceva inoieli pe cand faceam tranformarile din uncii in grame. Mi-am dat seama ca nu va fi un tort foarte inalt si mi se parea imposibil de realizat in sensul ca parea prea simplu ca sa fie adevarat.  Ma temeam ca nu se va inchega la cuptor. Dar a iesit bun, cu un gust intens de cacao.



In plus l-am glazurat cu ciocolata alba si neagra de menaj iar glazura dulce contrasteaza cu blatul mai amarui.

Pentru o forma de 23 cm aveti nevoie de:

240 ml apa calda
45 g de cacao
200 g zahar
165 g faina
3/4 lingura praf de copt
1/2 lingurita de sare
100-110 ml ulei
1 lingura esenta de vanilie
2 linguri de otet








Faceti o pasta din cacao si apa calduta iar separat intr-un bol amestecati zaharul cu faina, sarea si praful de copt. Adaugati cate putina pasta de cacao peste amestecul de faina. Veti obitune o pasta destul de moale.




Urmeaza uleiul turnat in fir subtire, va trebui sa amestecati bine ca sa-l inglobati pe tot. Adauagati si esenta de vanilie si cele 2 linguri de otet. Compozitia se pune in forma unsa si tapetata cu faina si sa da la cuptor la foc mediu cam 35-40 de minute. Inainte de a pune in cuptor, loviti usor forma ca sa iasa bulele din aluat


Iata cum arata blatul copt:


Blatul trebuie lasat la racit apoi se pregateste glazura maro din:

56 g cioco de menaj
50 g zahar pudra
2 linguri de apa


Ciocolata se topeste la bain-marie si se amesteca cu zahar si cele 2 linguri de apa: se freaca bine pana se dizolva zaharul si se toarna pe tort incepand din mijloc. Se uniformizeaza cu o spatula.





I-am pus si niste bilute de zahar argintii pe care David le-a papat din prima seara.

Am dat tortul la rece si dupa ce glazura s-a intarit am pregatit dupa o metoda similara si glazura alba.
Pe aceasta am turnat-o la intamplare. Iar deasupra bombonele de ciocolata.



Cred ca niciodata nu e destula ciocolata!


Pofta buna!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu