Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

sâmbătă, 14 aprilie 2012

Ciorba de miel

A trecut si vinerea mare, e timpul sa faceti si ciorbita de miel. Recunosc, eu am fost extrem de harnica :D si am gatit-o deja. A iesit extrem de buna asa ca va impartasesc reteta mea.




Iata ingredientele: atentie, cantitatile sunt pentru o oala cu capacitate de 8 litri.

800 g morcovi
350 g telina
1 ardei mare
1 ceapa mare intreaga
500 g ceafa de miel (carne cu os sa fie de preferinta)
400g orez
1 sana mare
3 galbenusuri
leustean
sare dupa gust







Mai intai se fierbe carnea de miel, eu am fiert-o vreo 2 ceasuri pana s-a desprins de pe os. Am racit carnita si am desfacut-o bucatele, am indepartat grasimea (nu pot sa cred ce animal grasut e mielul!). Zeama am strecurat-o si am folosit-o ca baza pt ciorba ( cam la 2 litri ).


Separat se pune la fiert zarzavatul: morcovi, telina si ardeiul tocate marunt. Eu am adaugat si 2 linguri de pasta de gogosari.


Dupa ce da zarzavatul in cateva clocote se pune si zeama de la carnea de miel.


Se sareaza si se mai adauga apa fierbinte ca sa umplem oala. Se lasa sa fiarba pana se inmoaie toate zarzavaturile.

Intre timp, orezul se fierbe si el separat, apoi se clateste cu apa rece si se lasa la scurs.



Cand ciorba e fiarta se adauga orezulsi se gusta pentru a vedea daca e destul de sarata. Tot acum se pune si carnita desfacuta bucatele.

Galbenusurile se amesteca bine de tot cu o sana mare.



Apoi se ia din ciorba fierbinte si se adauga tot cate putina zeama peste amestecul de sana cu galbenusuri pentru a-l aduce la temperatura ciorbei. Altfel amestecul are aspect "taiat". Eu inchid focul de sub oala de ciorba si adaug si leusteanul concomitent cu amestecul de sana cu ou amestecand rapid cu polonicul.



Dupa ce se raceste si sta o vreme si la frigider o puteti degresa usor pentru ca grasimea se va ridica la suprafata si se va solidifica.

E o ciorbita consistenta si aromata, lui David i-a placut tare mult.


Paste Fericit alaturi de cei dragi sa aveti!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu