Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

marți, 17 aprilie 2012

Tort cu cacao si frisca

A fost ziua sotului meu si ca de obicei se nimereste in preajma Pastelui. Asa e in fiecare an, inainte de Paste sau dupa sau chiar in timpul sarbatorii.  Asa ca demult ma gandeam la o reteta de tort care sa fie si cu cacao sau ciocolata pentru ca lui ii place mult dar si cu frisca pentru ca se lucreaza cu ea relativ usor mai ales la partea de ornat.
Tortul a fost un succes si a fost apreciat si de prietenii care ne-au vizitat zilele astea.



Pentru blat aveti nevoie de:

7 oua
10 linguri de zahar
7 linguri de faina
1 lingurita praf de copt
1 lingurita esenta de vanilie
3 linguri de cacao

Ingredientele sunt pentru o forma cu diametrul de 23 cm.





Ouale se separa; albusurile se bat spuma tare si dupa ce bezeaua este tare se adauga treptat si zaharul, se bate pana la dizolvarea completa. Ouale trebuie sa fie la temperatura camerei altfel nu se poit bate bezea.


Treptat se adauga cate un galbenus. In acest moment se renunta la mixer sau tel si se foloseste o spatula. Se amesteca de jos in sus ca sa nu se lase bezeaua.


Dupa ce ati terminat cu galbenusurile, treceti la faina si adaugati rand pentru rand cate o lingura amestecand la fel, usor.


Urmeza faina care se omogenizeaza in compozitie la fel de usor.


Ultimele sunt esenta de vanilie si praful de copt stins cu putina zeama de lamaie.

Compozitia rezultata se pune in forma unsa cu unt si tapetata cu faina si se da la cuptor la foc mediu cam 35-40 de minute.



Este copt cand se desprinde usor de pe marginile formei sau puteti sa o intepati cu o scobitoare.




Eu am lasat blatul sa se raceasca si l-am infoliat. L-am umplut si decorat doua zile mai tarziu pentru ca nu aveam timp in aceeasi zi.

Nu eu am taiat blatul ci sotul meu pentru ca e mai priceput ca mine la partea asta. Se taie capacul subtire de tot, de fapt se indreapta partea de deasupra iar miezul acesta se foloseste la crema. Restul se taie in jumatate.

Pentru crema avem nevoie de:

400 ml frisca lichida ( de fapt se bat 800 ml frisca dar pt crema avem nevoie de doar 400)
3 linguri de zahar pudra
3 plicuri intaritor de frisca
2 lingurite lapte praf
miezul de la capacul de tort
50 g ciocolata de menaj rasa
3 linguri de cafea tare si dulce







Pentru insiropat tortul se foloseste cafea si esenta de cafea  amestecate cu apa indulcita. blatul trebuie insiropat pentru ca altfel e prea uscat.

Frisca ( 800 ml ) se bate cu zaharul  si cu intaritorul de frisca. Se imparte frisca in 2. Jumatate se foloseste la crema si se amesteca cu laptele praf . La amestecat se foloseste o lingura sau o spatula. Apoi se incorporeaza miezul de blat si ciocolata rasa.



La final se adauga cafeaua indulcita tot cate putina si se omogenizeaza usor.

Se insiropeaza baza. Apoi se intinde o parte din frisca groasa cam de 1 cm si cativa mm. Ideea e sa ne ajunga crema si pentru a imbraca cu totul.



Se aseaza al doilea strat si se insiropeaza. Se inveleste tot tortul cu restul de crema.



Pentru ornat se foloseste frica ( restul din ea adica 400 ml ). Vreo 5 linguri se amesteca cu colorant- eu am folosit albastru.


Am ornat marginile- am o trusa cu seringa si capace/sprit de forme diferita. Am inceput cu partea laterala si am trasat mici coloane verticale.

Apoi deasupra, pe margine am facut flor icele din colorant albastru. Mai in interior un rand de flori albe.




Apoi am facut o floricica in mijloc si niste raze. Am vrut sa se vada si crema cu bucatele de cioco inauntru.



Cum va spuneam, tortul a fost un delicios. Am avut mari emotii mai ales la partea de ornat dar se pare ca am avut oz i foaaaarte buna si a iesit si frumos. Oaspetilor nostri le-a placut, mai ales piticilor :)

Pofta buna!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu