Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 25 martie 2012

Tort cu cacao si mere

Asta este o reteta dintr-o revista Ioana " Secretele Bucatariei" si era pregatita sub forma de guguluf, eu insa am facut-o in forma de tort. A avut un succes nemaipomenit mai ales la David care a mancat zilnic cate o felie de tort cu lapte (si nu mai bause lapte de vreo 2 ani!!!).




Ingredientele sunt la indemana oricui:

Pentru tort:

150 g mere rase
100 g faina
120 g zahar pudra
4 oua
4  linguri de apa fierbinte
3 linguri cacao
1 lingurita praf de copt
1 plic de zahar vanilat

Pentru glazura:

80 g ciocolata de menaj neagra
50 g ciocolata de menaj alba








Ingredientele sunt pentru un tort cu diametrul de 23 cm.

Separati ouale-trebuie sa fie la temperatura camerei- si bateti bine albusurile si dupa ce bezeaua e tare adaugati si zaharul alternativ cu apa fierbinte; putin cate putin. Bateti pana cand se dizolva zaharul. Tot acum puteti pune si zaharul vanilat.


Adaugati apoi pe rand albusurile si amestecati usor cu miscari de sus in jos ca sa nu se lase spuma.


Urmeaza faina si cacao adaugate treptat. Amestecarea se face usor.



Dupa ce ati terminat cu faina si cacao puneti si praful de copt stins intr-o lingura de zeama de lamaie. Abia apoi puneti si marul ras.


Turnati compozita in forma unsa in prealabil cu unt si pudrata cu faina.


Se coace la foc mediu cam 40 de minute, puteti verifica daca este copt tortul intepand blatul cu o scobitoare. Daca scobitoarea iese curata inseamna ca blatul este copt.


L-am lasat sa se raceasca cam 10 minute, si am desfacut inelul. Am topit ciocolata neagra la bain-marie impreuna cu cateva linguri de lapte, am omogenizat-o bine si am turnat-o peste blat. Am intins glazura cu o spatula. Am lasat-o sa se intareasca cam o ora apoi am topit ciocolata alba impreuna cu cateva linguri de lapte si am turnat-o peste in fir subtire si am facut un pic de model. E buna o seringa pentru ornat - sau una de la Nurofen pentru copii cum am facut eu :))))



De ce este bun acest tort? 

Pai, pentru gustul intens de cacao si pentru faptul ca nu este uscat, marul ras il face usor umed in interior.



 Pofta buna!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu