Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

marți, 13 martie 2012

Cheesecake cu sos de zmeura

Mie incepe sa-mi placa cheesecake-ul asta destul de mult asa ca  m-am hotarat sa mai fac un mic experiment. Acesta e  mai cremos si mai moale decat reteta mea precedenta. Si ca sa arate grozav am facut si un sos din zmeura congelata.



A fost foarte bun si insusi micul David a mancat o data sau de doua ori, l-am pacalit ca e Nutella :)))

Pentru crusta eu am folosit:

200 g biscuiti graham zdrobiti
50-60 g unt topit
2 lingurite de scortisora
40 g zahar




Amestecati toate ingredientele si pasta obtinuta presati-o pe fundul unei forme de tort  cu margine detasabila.


Se da la frigider blatul obtinut timp de o ora.
Acum aveti timp suficient pentru pregatiti si umplutura din:

500 g crema de branza
400 ml smantana
200-250 g zahar
1 lingurita esenta de vanilie
4 oua mari ( sau 5 daca sunt mai mici)




Si partea aceasta e simpla...Amestecati toate ingredientele, eu am folosit mixerul cu paleta pentru maioneza si am mixat pana s-a topit zaharul si  am obtinut o crema fina si moale.




Turnati amestecul peste crusta rece din biscuiti si dati la cuptor la foc mediu cam 1.5 ore. Puneti forma de tort intr-o tava cu apa pentru ca budinca sa se lege uniform si sa nu se arda.


Dupa ce  scoateti tava din cuptor ar trebui sa arate cam asa.


Lasati  sa se raceasca putin si apoi cu o spatula subtire  desprindeti usor prajitura de forma. Totusi eu nu indepartez forma decat dupa racirea completa. Si nici nu tai prajitura decat dupa ce sta macar 2-3 ceasuri la frigider.


Cat timp se coace prajitura, aveti timp sa pregatiti sosul. Eu am optat pt zmeura desi suntem in plina iarna. Am apelat la varianta congelata si nu mi s-a parut rea deloc. Am cumparat-o din supermarket, la Cluj se gaseste sub forma vrac in Auchan.

350 g zmeura
100 g zahar
1 lingura amidon
1 lingura de unt




Topiti untul si puneti fructele inghetate peste , amestecati ( e sigur ca se vor zdrobi pt ca fiind congelate sunt foarte fragile. Adaugati si zaharul si fierbeti 2-3 minute. La final ingrosati cu amidonul dizolvat in cateva linguri de apa rece. Lasati sosul sa se raceasca si abia cand e rece, decorati prajitura cu o parte din el. Restul il puteti folosi ca sa mai adaugati pe fiecare felie taiata. Eu zic ca arata foarte bine asa si ca e simplu de facut.


Tare ma bucur ca i-a placut lui David "Nutella" asta alba :D


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu