Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 18 martie 2012

Cartofi frantuzesti

N-am mai mancat asa ceva de cand eram acasa in copilarie si facea sora mea, erau foarte buni, asa-mi aduc aminte. Nu stiu de ce eu n-am mai facut, mie mi se parea ceva destul de complicat cand de fapt e foarte simplu.





Pentru o portie consistenta aveti nevoie de:

1 kg de cartofi spalati si fierti in coaja
200 g sunca de pui
6 oua fierte
400 ml smantana
250 g branza/cascaval
50-70 g unt
sare
piper
2 linguri ulei





Mai intai se inabusa sunca in 2 linguri de ulei incins, e necesar ca sunca sa fie mai uscata mai ales ca sunca romaneasca e plina de apa, de fapt cred ca are mai multa apa si sare decat carne. Cartofii fierti in coaja se decojesc si se taie rondele. Ouale fierte tari se feliaza rondele. Se unge o forma termorezistenta sau o tava cu unt se pun si 2-3 bucatele de unt pe fund si cateva linguri de smantana.


Apoi se pune un prim strat de rondele de cartofi, putina sare si piper apoi jumatate din sunca si din rondelele de ou. 


Apoi se pun vreo 125 g de cascaval ras si cam 150 ml din smantana.



Apoi reincepeti cu un strat de cartofi, restul de sunca si oua, sare piper, cascaval si smantana. Ultimul strat solid va fi de cartofi cu restul de smantana si apoi branza ca "final touch"


Dati vasul la cuptor cam 50-60 de minute la foc mediu. Depide ce cuptor aveti, eu zic sa verificati dupa 35-40 de minute. Daca arata ca in poza :) atunci e gata si bun de servit. Cu smantana rece neaparat :D



Pofta buna!










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu