Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

marți, 6 martie 2012

Prajitura cu mere si bezea

Bine v-am regasit! Demult voiam sa postez o reteta noua, sa revin cu bunatati pe blog insa am trecut cu totii printr-o perioada grea cu o viroza care ne-a taiat tot avantul mai bine de doua saptamani. Apoi, munca, foarte multa munca la birou si altele acasa cu David.

Prajitura asta, pe care v-o propun  e delicioasa, iar reteta o am de la prietena mea, Alexandra M. care a preluat-o de la bunica ei. Reteta trebuie sa fie tare veche, mi-a spus prietena mea ca a copiat-o de pe o hartie ingalbenita de vreme.

Ma saturasem de placinta cu mere clasica, adica 2 foi cu umplutura de mere si imi aminteam cu drag de prajitura cu mere sau rabarbar si bezea pe care o facea mama mea demult,  tare demult.



Iata ce va trebuie pentru umplutura (va spun eu ca e mai bine sa pregatiti fructele de la bun inceput ca totul sa mearga repede):

5-6 mere mari
5-6 linguri  de zahar (sau dupa gust)
1 varf de cutit de nucsoara
2 lingurite de scortisoara
2-3 linguri de pesmet





Curatati merele de coaja si dati-le pe razatoare. Adaugati zaharul, scortisoara, nucsoara peste mere si puneti-le la calit la foc mic amestecand din cand in cand. Lasati pana scade zeama bine de tot. Puneti deoparte sa se raceasca. Daca mai lasa zeama merele adaugati inca 2-3 linguri de pesmet ca sa absoarba umezeala in exces.


Acum putem trece la fabricarea aluatului din

4 galbenusuri
9 linguri de zahar
9 linguri de ulei
9 linguri de iaurt ( sau 3 de smantana + 6 de lapte)
1 praf de copt si 10 linguri de faina
cateva picaturi de esenta de vanilie


Frecati/mixati galbenusurile cu zaharul iar cand este aproape topit adaugati uleiul putin cate putin, mixand bine.

Adaugati apoi alternativ iaurtul si faina. Eu am inceput si terminat cu faina.


Apoi puneti si esenta de vanilie si chiar la final praful de copt stins cu putina zeama de lamaie.


Turnati compozitia obtinuta intr-o tava unsa si tapetata cu faina si dati la cuptor la foc mediu cam 20 de minute.

Cele 20 de minute sunt un prilej perfect ca sa pregatiti bezeaua din:

4 albusuri ( sa fie la temperatura camerei)
1 praf de sare 
8-10 linguri de zahar

Mai intai se bat albusurile pana se tine bezeaua de tel sau paleta mixerului apoi incepeti sa adaugati cate putin zahar, mixati pana se topeste, adaugati iarasi zahar pana obtineti o bezea densa.


Scoateti tava si intindeti deasupra merele.



Intindeti bezeaua peste mere.


Dati la cuptor din nou cam 10-15 minute-depinde de cuptor pana se aureste putin si bezeaua, ar trebui sa fie destul de ferma si sa-si schimbe putin culoarea. Am uitat sa fac poza si prajiturii intregi asa ca va ofer doar  poze de pe farfurie.


Pofta buna!
Si o primavara fara astenie si viroze va doresc :)









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu