Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

joi, 2 ianuarie 2014

Pastrav prajit in crusta de pesmet

La Multi Ani si bine v-am regasit in 2014! Astazi va propun o reteta simpla de pastrav. A fost unul dintre felurile pe care le-am pregatit pentru Anul Nou.

Pastrav prajit intr-o crusta crocanta de pesmet servit cu mamaliguta si cu mujdei de usturoi cu smantana....

Delicios !


Aveti nevoie de :

6 pastravi
2 cani de faina
2 cani de pesmet
4 oua batute usor
cam 500 ml ulei pentru prajit
sare

Cel mai bine este sa cumparati pastrav gata curatat adica eviscerat. Eu am mai avut de taiat doar capul si inotatoarele. Am spalat pestii in apa rece i-am  sters bine. Au fost 6 pestisori fiecare cam de 250 de grame.




Pestii se sareaza in interior putin. Se tavalesc prin faina (pudrati si interiorul, burta pestelui cu faina). Scuturati-l de excesul de faina si scufundati-l pe fiecare parte in ou batut iar la final tavaliti-l prin pesmet.



Se incinge uleiul intr-o tigaie sau cratita. E important sa fie incins uleiul cand puneti pestele in tigaie. Atentie la foc, acesta trebuie sa fie mic spre mediu, ca sa se patrunda pestele bine. Daca focul e mare, se face rapid crusta la suprafata dar pestele ramane crud. Eu i-am prajit 8-10 min pe o parte iar apoi la fel pe cealalta. 


Faceti mai apoi un mujdei de usturoi cu smantana si o mamaliguta buna si aveti un fel gustos din care poate manca intreaga familie.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu