Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

luni, 6 ianuarie 2014

Tarta "Negresa"

Nu ma mai satur de Joy of Baking
Asa ca am cautat o reteta cu multa ciocolata dar usor de facut pentru Sfantul Andrei. Pe David al nostru il cheama si Andrei si cum aveam la dispozitie o sambata in care sa ma ocup de toate de la gatit la curatenie; am ales reteta de mai jos.


Am folosit  pentru blatul de negresa:

100 g alune, nuci, midgale, taiate bucati ( nu le-am prajit ca n-am avut timp)
200 g unt moale ( eu am folosit combinatie de unt cu 65 % si 82 % grasime)
85 g de ciocolata de buna calitate, amaruie ( la Lidl se gaseste una speciala pentru glazuri)
45 g de cacao
250 g de zahar
3 oua 
85 g de crema de branza ( genul Philadelphia)
65 g de faina
2 linguri de esenta de vanilie
1/4 lingurita de sare

Glazura:

Fie faceti ganache din 60 de g de ciocolata maruntita si infierbantata cu 80 ml de frisca  sau daca nu aveti timp merge si o glazura de magazin.
Eu am facut negresa o data de Sf Andrei si o data pentru Revelion si de fiecare data am folosit o glazura din comert. Nu fac asta de obicei dar aveam prea multe pe cap, asa ca am trisat putin :)








Untul si ciocolata se topesc intr-un vas desupra baii de aburi (la bain-marie) sau la microunde pe intensitate medie spre mica, se amesteca bine. Sa va asigurati ca e bine topita ciocolata. Apoi se mixeaza compozitia calduta cu  cacao si apoi cu zaharul. Pana se dizolva zaharul, se raceste si compozitia. Se adauga si ouale, rand pe rand, mixand bine dupa fiecare.



Se adauga esenta de vanilie si crema de branza iar la final si faina amestecata cu sarea.



Ultimele sunt alunele si migdalele. Le amestecam usor in compozitie. Turnam totul si nivelam intr-o tava de tort / tarta cu diametrul de 23 de cm.



Se da la cuptor la foc mediu cam 30-35 de minute. E genul de aluat pe care e bine sa nu-l coci foarte mult, daca vedeti ca s-a desprins usor de pe margini inseamna ca e copt. Puteti sa incercati cu scobitoarea si daca aceasta  iese doar usor umeda iar marginile tartei s-au desprins de forma, inseamna ca s-a facut. Ideea e ca daca o lasati se se rumeneasca prea tare, cand se raceste, se va usca prea tare.


Pentru prezentare, am poze din doua editii: de Sf Andrei si de Revelion.


Cand gustati din aceasta tarta trebuie sa aveti senzatia ca e ciocolata de casa, densa, onctuoasa si plina de nuci gustoase.





















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu