Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 19 ianuarie 2014

Guguluf cu ciocolata si cacao

M-a inspirat din nou Joy of Baking cu o reteta de "Chocolate ricotta muffins" dar pentru ca am forme prea mici de briose iar cantitatea de aluat era mare, m-am hotarat, dupa o tura mica de briose, sa torn compozitia intr-o forma de guguluf.  A fost o decizie buna altfel as fi stat prea mult langa cuptor :)




Cantitatile sunt urmatoarele:

200 g ricotta ( eu am folosit crema de branza )
2 oua mari
320 ml lapte
esenta de vanilie
57 g unt topit si racit
260g faina
2 lingurite de praf de copt
250 g zahar
1/2 lingurita de sare
60 cacao cernuta
100 g chips-uri de ciocolata





Toate ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei.
Intr-un bol mai mare se amesteca toate ingrediente uscate: faina, zahar, cacao cernuta, praf de copt si sare.


Separat se bate branza cu ouale ( se pune cate un ou rand pe rand si se bate bine).


Se adauga in fir subtire untul topit si se amesteca bine, apoi se toarna si laptele si la final 1 lingura de esenta de vanilie.


Compozitia lichida se pune in doua - trei etape peste amestecul solid si se omogenizeaza.



La final se pun si chips-urile de ciocolata si se inglobeaza usor. Se toarna compozitia in tava unsa cu margarina si tapetata cu faina si se da la cuptor cal 35-40 de minute la foc mediu.




Asa arata cald scos din forma.


Dupa ce s-a racit, am facut ganache din 70 g ciocolata si 35 ml de frisca lichida si am glazurat prajitura. Am pus si bombonele pentru contrast. Dar se poate servi si simplu pudrat cu zahar pudra. Glazura se va intari repede.


Delicios, dens si gustos! Prin continutul mare grasimi ( unt, lapte, branza), este genul de prajitura care se pasteaza perfect mai bine de o saptamana  la o temperatura de pana la 22 grade invelita in folie. David mananca foarte rar asa ceva. Are un continut foarte mare de cacao si ciocolata, asa ca il recomand mai degraba adultilor si copiilor mai mari.






















2 comentarii: