Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

luni, 30 decembrie 2013

Cotlet de miel la cuptor cu sos

Inainte de Craciun tot omul taie porcul. Eu am taiat mielul :) Glumesc, desigur.
 Imi doream sa mananc o delicatesa de Craciun si pentru ca aveam doua bucati de cotlet de miel m-am hotarat sa-mi fac de cap si sa gatesc pe langa traditionalale sarmale de porc si una din bucatile de cotlet. Sotului nu-i place mielul, lui David nici atat, asa ca m-am rasfatat cu Buni :)

Rezultatul a fost acesta.



Am gatit cotletul incet la cuptor o ora acoperit in tava si inca douazeci de minute descoperit, intors pe o parte si pe alta si imbaiat in sos.

Aveti nevoie de:

1 cotlet de miel de 500 g
o ceapa taiata julien
1 lingura de rosii pasate


Baitul care va constitui baza sosului se face din:

1 lingurita rozmarin uscat
1/2 lingurita de piper

3 linguri sos de soia ( in loc de sare)
3 linguri de miere
1/2 lingura de praf de usturoi
100 ml de vin rosu 


Se amesteca sosul de soia cu mierea, praful de usturoi, piperul, rozmarin si vin. Se gusta, ar trebui sa fie dulce dar sa se simta putin si aciditatea vinului si aroma de usturoi.


In zeama asta se imbaiaza cotletul timp de 2 ore. Eu l-am pus intr-o tavita, l-am acoperit cu folie alimentara si l-am pus la frigider, apoi l-am pus intr-o tava cu cateva picaturi de ulei cu tot cu zeama in care a stat. Am acoperit tava cu folie alimentara si am dat tava la cuptor la foc mediu spre mic. Sa incingeti cuptorul in prealabil.



Acoperiti tava cu totul, da? 

Dupa o ora se descopera cotletul si se da la cuptor neacoperit insa tot la 5 minute trebuie scos si imbaiat bine in zeama si evident intors pe cealata parte. Apoi se scoate cotletul  pe un platou, sosul se pune intr-o craticioara si se ingroasa cu  una sau doua linguri de amidon ( amidonul se dizolva intai in putina apa rece) apoi se toarna in fir subtire in sos amestecand continuu. Se lasa sa dea un clocot si se toarna pe platou peste cotlet.




Fotografie de prezentare n-am ca am pierdut-o din calculator. Va trebui sa va multumiti cu ce v-am aratat. Cotlelul se feliaza  pe langa fiecare coasta si se serveste langa o garnitura verde, mazare cu sos sau fasole pastai.














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu