Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

luni, 31 decembrie 2012

Biscuiti cu cacao

Aceasta este o reteta de pe site-ul Mathei Stewart. E un aluat care se face usor si care are si avantajul de a putea fi congelat si refolosit mai tarziu. Se poate face si varianta fara cacao, inlocuin cantitate de cacao cu faina si punand alte arome si esente in aluat.

Eu am decupat niste biscuti pe care i-am uns doar cu apa ( data viitoare ii voi unge cu galbenus de ou pt mai mult luciu) si am presarat pe ei zahar colorat. Dupa ce se racesc puteti presara si zahar pudra. Figurinele vor arata ninse si inghetate :)



Asadar:

320 g faina
40 g cacao
3/4 lingurita de praf de copt
1/2 lingurita sare
226 g unt
200 g zahar
1 ou
esenta de vanilie






Untul moale se bate cu zaharul pana devine spumos, se pune si oul si se inglobeaza amestecand usor. Adaugati apoi cacaoa si incepeti sa puneti si faina. Cam pe la jumatatea cantitatii de faina, dizolvati praful de copt in putina zeama de lamaie si adaugati-l in aluat.



Spre final se pune si esenta. Se framanta putin aluatul, acesta trebuie sa fie moale dar sa nu se lipeasca de maini. La sfarsit aluatul se inveleste in folie si se pune la frigider cam o ora.


Eu am folosit doar jumatate din aluat restul l-am pus la congelator si voi face altadata biscuiti. 

Intindeti o foaie de 6 mm grosima si decupati forme, ungeti-le cu ou sau apa si presarati zahar colorat sau brun. Puneti in tava figurine-le si mai lasati-le la frigider 30 de minute. Apoi coaceti-le la foc potrivit cam 10-12 minute.


Biscutii sunt foarte gustosi si aromati. Puteti sa-i faceti de sarbatori cu vreo saptamana inainte pentru ca se pastreaza bine.

Pofta buna!











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu