Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

miercuri, 26 decembrie 2012

Tort Buche de Noel

Anul asta m-am gandit sa fac tort buturuga pentru Craciun. Este un desert traditional in Franta si alte tari francofone.  M-am inspirat dintr-o mica revista culinara de anul trecut: "Dulciuri pentru toti". De fapt am folosit de acolo doar reteta pentru umplutura.

Blatul l-am facut ca la Rulada umpluta cu banane si frisca


Pentru crema va trebuie:

3 oua
200 g zahar pudra
4 linguri cacao
5 linguri lapte
200 g unt




Cele 3 oua se bat cu zaharul si laptele pana cand se dizolva zaharul complet. Se adauga cacaoa si dupa omogenizare se pune pe baie de aburi si se amesteca pana cand crema se ingroasa. Se lasa la racit si cand crema e calduta se adauga untul taiat bucatele ( untul sa fie si el la temperatura camerei). Eu am dat putin crema la rece.




Am desfacut blatul si l-am uns cu crema, am aplicat cam jumatate din cantitate apoi am rulat blatul la loc. Cealalta jumatate de crema se aplica peste rulada se intinde si apoi cu furculita se trag linii drepte (sau nu) la inspiratie, sa semene rulada cat de cat cu un trunchi de copac.




Se da la rece, eu am facut-o cu vreo 2 zile inainte de Craciun si am taiat-o chiar in ziua de Craciun. A fost un succes, le-a placut si musafirilor :)



Inca mai aveti timp sa incercati asa ceva pentru Anul Nou.


Pofta buna!













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu