Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

marți, 21 august 2012

Salam de biscuiti


Nu stiam ce sa pregatesc dulce si bun. Pentru ca m-am hotarat ca vara asta sa nu aprind focul la cuptor, am facut torturi la rece, inghetata, clatite; orice nu necesita incingerea cuptorului mai bine de o ora si ridicarea temperaturii in bucatarie si in casa la peste 35 de grade cu hota cu tot.

Si mi-am amintit de salamul de biscuiti unul dintre deserturile copilariei noastre, a celor care au macar 30 de ani :) Asta e o reteta ungureasca de care a facut rost sotul meu.



Reteta e foarte simpla :

500 g biscuiti simpli
200 ml apa
12 linguri de zahar
200 g unt
3 linguri de cacao
3-4 linguri de esenta de rom
o mana de stafide
o mana de nuci sau migdale tocate
cateva bucati de rahat taiate marunt


Da, si am avut ajutor la ruperea biscuitilor in bucatele, manute de David si de Buni m-au ajutat cu treaba asta plicticoasa :D





Biscutii rupti bucati de catre niste manute harnice se amesteca cu stafidele, cu rahatul taiat bucatele (cam un pumn) si cu nuca. Eu am avut de fapt migdale pe care le-am tocat si am mai adaugat si niste fulgi de migdale.


Mai intai se pune apa cu zaharul la foc intr-o cratita si se amesteca pana se dizolva, apoi se adauga si cacaoa si untul bucatele se amesteca bine pana la topire. Deja apa incepe sa fiarba. Turnati esenta, luati de pe foc si  picurati lichidul peste biscuiti usurel, amestecati cu delicatete ca nu vrem sa-i zdrobim de tot :) Dupa ce ati obtinut o pasta maro cu miros grozav de rom si cu bucati de biscuite inca vizibile lasati 10 minute sa se racoreasca.



Intre timp taiati o bucata de folie alimentara destul de maricica in asa fel incat sa puteti pune jumate de compozitie si sa modelati un salam de vreo 30 cm.



Salamul se ruleaza bine in folie, se leaga folia la un capat dupa ce ati rasucit bine capatul de folie, apoi din partea opusa indesati bine salamul sa fie omogen si fara goluri de aer, rasuciti si legati strans. Dati la frigider pentru cateva ceasuri pana e tare si se poate felia.

Nu, nu i-a placut lui David, nici n-a vrut sa guste :( desi e grozaaaav!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu