Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 1 iunie 2014

Sirop din muguri de brad

Gilaul este asezat la poalele Muntilor Apuseni in partea nord estica a acestora. Cum treci de lacul de acumulare Gilau intri in Somesul Rece. Si poti urca fie pe valea Somesului Cald ca sa ajungi la Marisel sau pe valea Somesului Rece ca sa ajungi la Maguri-Racatau. Si pentru ca suntem atat de aproape de munte, e musai sa profitam de ceea ce ne ofera acesta.

Anul acesta am facut pentru prima data sirop din muguri de brad. Ce bunatate!



Am cules 1 kg de muguri de brad ( cam de 3 cm lungime) pe care i-am spalat rapid si usor si i-am pus intr-o oala mare. Am turnat 2 l de apa si am fiert mugurii cam 1 ora la foc mic. Apoi am lasat zeama sa se raceasca si am pus-o la rece, la frigider timp de 24 de ore. A doua zi dupa ce au iesit toate uleiurile volatile din muguri, fiertura arata asa cum vedeti mai jos.


Am strecurat toata zeama prin tifon dublu si am stors si mugurii in tifon pana n-a mai ramas picatura de zeama in ei.  Am obtinut 3 l de lichid, la fiecare litru am pus 1 kg de zahar. 


Am fiert cam 1 ora si 20 de minute siropul pana s-a legat. In timp ce fierbea am indepartat spuma. 



Spre final cand s-a inchis la culoare am pus si vreo 4-5 linguri de zeama de lamaie.


Se lasa sa se racoreasca putin si se pune in sticlute, borcane, ce aveti prin casa, important este sa fie spalate si sterilizate la cuptor. Apoi se capseaza sticlele si se pun la racire lenta ( invelite intr-o patura). Dupa racire sticlele se mai fierb o data cam 15 minute si iar se pun la racit. Asta daca vreti sa se pastreze vreme indelungata.

Se poate administra cu lingurita /lingura cand sunteti raciti sau se poate dilua cu apa sau apa minerala si servi ca orice sirop din fructe.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu