Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

sâmbătă, 28 iunie 2014

Cotlet de porc cu ardei la cuptor

Baietelul meu a trecut printr-o perioada dificila si a avut o alimentatie restrictiva ( a se citit tulburari de alimentatie) moment in care, la varsta de 3 ani si jumatate prefera tot ceea ce era alb sau aproape alb si pastos ca textura adica iaurturi, sana si iaurturi de fructe cu paine.
Deja gateam de vreo trei ani,  dar cu atat mai mult, pentru David, mi-am promis ca voi avea grija sa-i ofer cat mai multe pentru a-i diversifica gusturile. Asa ca pe blog vedeti multa carne de pui, porc, peste dar si paste, garnituri de legume, dulciuri si conserve de casa.

Nu va puteti imagina satisfactia pe care o am cand imi vad copilul muscand cu pofta dintr-o felie de paine cu unt si dulceata de visine facuta de mine. Sau cand soarbe din supa de galuste sau  devoreaza realmente prajitura cu mere. Iar in zilele cand nu are pofta de mancare sau e racit, un nectar sau un compot devin mult mai importante decat orice alt fel de mancare. Chiar daca nu avem gradina si nu crestem animale, eu si tatal lui muncim foarte mult pentru a avea mereu camara plina si pentru a-i asigura lui David o alimentatie cat mai diversificata.

Iar felul de mancare pe care vi-l prezint i-a placut foarte mult lui David.



Se iau:

9 felii de cotlet groase de-un deget
sare si piper
rozmarin
un strop de vin
apa 200 ml
2 ardei colorati taiati fasii
1 lingura de amidon

Feliile de cotlet se sareaza si se pipereaza si se presara rozmarin pe ele.


 Intr-o tava se pune o lingura de ulei si 100 de ml de apa plus vinul. Se pun feliile de cotlet, se presara fasii de ardei deasupra, se acopera tava cu folie de aluminiu si se da la cuptor la foc mediu cam o ora pentru inceput. Eu am avut fasii de ardei si cred ca era si gogosar, congelate din noiembrie trecut.


Dupa o jumatate de ora, eu verific tava, si mai completez cu restul de apa fierbinte. Apa trebuie sa fie tot cam de-un deget in tava. Dupa o ora indepartati folia, reglati flacara la cuptor la minimim si tot la 10 minute intoarceti feliile. Gustati zeama sa fie destul de sarata, ar trebui sa aiba un minunat gust de ardei. Cotletul meu a stat cam o ora si 20 de minute la cuptor.



Dupa ce este gata, se scot feliile de carne si tava cu zeama se pune pe un ochi de aragaz. Se adauga o lingura de amidon deja dizolvat in putina apa rece si se amesteca rapid sa se inchege sosul si sa dea intr-un clocot. Apoi se toarna sosul peste carne.



Pofta buna! Va garantez ca David are gusturi bune in materie de mancare :)













Un comentariu:

  1. Marina, ti-am scris si pe Facebook numai nu stiu daca o sa primesti. Iti scriu si aici: Buna Marina, am gasit comentariile tale pe un grup de vaccinare. Nu te cunosc si nu ma cunosti, insa cand eram insarcinata am dat peste o carte care mi-a deschis ochii ca sa zic asa. E vorba de Gut and psychology syndrome, care vorbeste despre vindecarea autismului cu ajutorul alimentatiei. Sau macar obtinerea unos rezultate foarte bune.Poate deja ai citit-o, nu stiu. Insa mi-am zis ca merita sa iti scriu. Eu o am in format pdf. Daca te intereseaza, ti-o trimit! Acum ca am citit postul asta imi amintesc ca in carte zice la fel, ca acesti copii prefera anumite alimente, mai ales cum zici si tu, cele albe. E insa in engleza...

    RăspundețiȘtergere