Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

vineri, 18 iulie 2014

Quiche lorraine

Mi-am zis sa fac si eu quiche lorraine de casa si sa adaptez o reteta de-a lui Jamie Oliver la ce ingrediente aveam in casa. Si  la a doua incercare a iesit atat de buna placinta asta taraneasca incat David a mancat cu mare pofta si vreo doua zile numai asta ar fi mancat.  Iar pentru mine asta e proba suprema a bunatatii unei mancari. Ce-i place lui David trebuie sa fie deosebit. Iar pe copii, o stiti si voi, ii atrage tot ce seamana a pizza.


Aluatul este simplu se face cu unt foarte rece, faina si galbenusuri de ou. Va trebuie:

500 g de faina
130 g de unt taiat bucatele
2 galbenusuri



Pentru ca untul meu nu a fost destul de rece, am mai dat aluatul putin la frigider.

 
Aluatul se intinde cu sucitorul si se pune intr-o forma rotunda cu pereti inalti. Aluatul se intinde in asa fel incat sa poata acoperi si peretii pentru ca va gazdui umplutura. Si nu vreti sa patiti ce-am patit eu odata cand mi s-a scurs umplutura sub aluat si a iesit un indescriptibil dezastru.


Aluatul se mai da la rece inca vreo 30 de minute si apoi se acopera cu o folie de copt si se toarna un strat de boabe de fasole.

Si uite-asa se pune la copt vreo 20 de minute pana se rumeneste crusta. Intre timp, e vreme de pregatit umplutura din:

1 ceapa taiata marunt
280g sunca si kaiser fara grasime
250 g smantana
140 g cascaval
2 oua si doua galbenusuri batute usor
250 ml lapte
1 lingura de unt

Ouale si galbenusurile se bat impreuna. Intre timp se prajesc ceapa, sunca si kaiserul intr-o lingura de unt. Mai ales sunca de calitate romaneasca are nevoie de un asemenea tratament.



Sunca si kaiserul se lasa putin la racit, Peste oua se toarna laptele, se incorporeaza usor smantana, cascavalul ras si apoi sunca. Adaugati sare si piper dupa gust.


Se scoate forma de la cuptor, se indeparteaza hartia de copt impreuna cu boabele de fasole si se toarna umplutura. Se lasa la cuptor la fic mediu inca 40-45 de minute pana e bine legata.


E un pic de lucru la ea, dar merita sa incercati. 




















• 1 tbsp butter
• 140g bacon, diced, or lardons
• 140g ham, diced
• 140g gruyère cheese, grated
• 250ml crème fraîche
• 2 eggs, lightly beaten
• 2 egg yolks
• 250ml milk
• A pinch of ground nutmeg

Pastry
• 500g flour
• 1 tsp salt
• 130g unsalted butter, diced
• 2 egg yolks

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu