Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

sâmbătă, 5 octombrie 2013

Piept de pui cu mazare in sos de mustar si tarhon

Am gatit felul asta acum mai bine de o luna si sper sa-mi amintesc exact cum am procedat. E un fel usor de mancare: puiul sotat alaturi de un sos usor acrisor si aroma de tarhon. Foarte gustos!



Va trebuie:

piept de pui 800 de g feliat
sare si piper dupa gust
2 linguri de ulei
125 de ml de vin amestecat cu supa de orice fel ( vinul daca se poate se fie alb, eu nu am avut decat rosu)
125 ml de smantana pentru gatit
2 linguri de mustar 
tarhon ( de preferinta proaspat daca gasiti)


Puiul se bate usor si se asezoneaza du sare si piper pe fiecare parte.


Se incinge uleiul in tigaie si se prajesc bucatile de pui cate 5 minute pe fiecare parte pana devin aurii. Nu se intorc decat o singura data.


In uleiul si zeama lasate de pui, facem sosul, adaugam vinul amestecat cu supa adaugam tarhon, sare si piper iar dupa ce da in clocot binisor adaugam si mustarul si amestecam bine.  Mustarul este cel care ingroasa si da consistenta sosului.



Se adauga si smantana si se da in cateva clocote Trebuie sa aiba consistenta unui sos, oricum el se va mai ingrosa si dupa racire. La final am pus si mazarea din conserva, scursa bine, am gustat si am mai potrivit de sare si piper. Reteta originala a Mathei Stewart e cu sparanghel nu cu mazare. Dar cum la Gilau nu s-a auzit prin magazine de asa ceva, nici macar conservat, am optat pentru mazare.


Sa aveti pofta buna!










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu