Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 20 octombrie 2013

Friptura de vita cu sos si ciuperci

La mine pe blog nu veti gasi niciodata vreo friptura in sange. Nici nu am asemenea gusturi alese; de fiecare data cand a trebuit sa mananc asa ceva am inghitit cu noduri. Blogul meu nu este al unui bucatar profesionist si nici nu are pretentia sa devina vreodata asa ceva. Pentru mine gatitul inseamna dragostea pentru familie si incercarea de diversifica meniul unui baietel care odata a avut si tulburari alimentare. Asa ca da, aici veti gasi si snitele dar si supe creme si dulciuri de calitate, indraznesc sa cred.
Apopo de friptura in sange,  in Romania nu e de riscat sa nu gatesti vreun animal foarte bine. Asa ca la mine in bucatarie, orice friptura de porc sau de vita e bine coapta, niciodata uscata si nu are nevoie de cutit pentru a se desface. Asa arata o friptura de vita cu sos, cu ciuperci langa banalul piure de cartofi.



800  g ceafa de vita + 2 morcovi
500 g ciuperci
100 ml vin + supa de vita 150 ml
100 ml bulion 
sare si piper 
praf de boia si usturoi
leustean




Aliatul meu de nadejde la o astfel de mancare este kukta. Noroc cu sotul ca a tot insistat sa o folosesc dupa multe experiente cu friptura de vita pregatita in 4-5 ore.

Am fiert vita cam 60 de minute impreuna cu 2 morcovi si putina sare. Am pastrat supa ce a rezultat. Am combinat vinul cu bulionul si supa, am tavalit bucata din carne prin amestec de sare, piper, boia, praf de usturoi si le-am pus impreuna intr-o tava impreuna cu ciupercile intregi ( spalate si curatate in prealabil).





Se mai lasa la cuptor cam o ora si se stropeste cu zeama din cand in cand ca sa nu se usuce. Se lasa pana se ingroasa sosul, se mai pune sare si piper daca e nevoie si se adauga continutul unui plic de leustean sau mai bine tocati leustean proaspat daca aveti. Daca scade prea tare si friptura nu e inca bine patrunsa mai puteti pune supa de vita.

Rezultatul ar trebui sa fie acesta:














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu