Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

luni, 24 iunie 2013

Ardei umpluti

Acesta este doar unul din multele alte feluri de mancare pe care le-au urat in copilarie. Pe langa spanac, ciorba de perisoare si ardeiul umplut imi facea greata. Imi placea doar sosul de rosii in care mama ii "scalda " din abundenta; bun si dulce cu aroma de ardei. Nu-mi placea insa gustul pe care il primea carnea de la ardei, asa, usor amarui.

Dar anul trecut m-am hotarat sa conserv eu doar ardei galbeni si rosii in bulion si sa incerc sa fac propriii mei ardei umpluti sa ma lamuresc si eu daca imi plac sau nu. N-am sa descriu conservarea ardeilor, ma voi ocupa in toamna asta de documentarea si publicarea acestei retete care e simplu de realizat



Pentru ardei umpluti aveti nevoie de :

vreo 15 ardei mai mici de preferinta rosii si galbeni
350 g carne tocata amestec porc cu vita
1 ceapa tocata marunt
2-3 linguri de ulei
1/3 cana de orez
sare si piper dupa gust
cam 1 l de bulion
1 legatura de marar verde



Pentru ca ardeiul este deja oparit si conservat nu rezista la fierbere indelungata. Asa ca va recomand sa preparati termic umplutura inainte de toate.

Ceapa se caleste in ulei , se adauga orezul impreuna cu o cana de apa fierbinte, se adauga sare si piper si se lasa sa fiarba cam 5 minute bune. Apoi se adauga si carnea tocata, se mai potriveste de sare si piper. Se lasa sa mai fiarba impreuna cam 15 minute pana scade bine si zeama.




La final se pune si mararul tocat marunt, se indeparteaza de pe aragaz, se pune la racit.  Se umplu ardeii cu carne si orez lasand la fiecare ardei o margine libera de o jumatate de centimentru pentru ca orezul se va mai umfla la fiert.

Se aseaza in cratita cu marginea libera si umplutura in sus si va recomand sa-i puneti intr-o cratita in care sa stea destul de stansi. Se pune bulionul in care au fost conservati ardeii, nu chiar pana sus, adica nu-i acoperiti in zeama ca sa nu curga din umplututra de carne. Bulionul puteti sa-l mai diluati putin si sa mai puneti zahar pentru ca e nevoie de un sos dulce.




Ardeii se mai fierb cam 15-20 de minute la foc mic.


Ce buni au fost!



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu