Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

marți, 4 septembrie 2012

Doua feluri de bulion

Nu credeam ca voi face bulion de casa prea curand din doua motive: nu am gradina proprie deci nu prea merita sa cumpar rosii presupuse a fi romanesti si nici masina de separat rosiile nu aveam. Pana la urma cu rosiile s-a rezolvat si am cumparat din productia locala de Gilau si Capusu Mic, rosii frumoase si dulci de gradina iar cu masina m-a ajutat David, al meu fecior, sa o cumpar.

Si am facut si doua feluri de bulion: cel de mai jos e primul.



Asadar e un bulion ce contine:

suc de rosii din 5 kg de rosii coapte
8 -10 linguri de sare neiodata
20 linguri de zahar
1 borcan ( 370 g) de pasta de gogosari
piper boabe
5-6 foi de dafin



Mai intai se spala rosiile si se taie cubulete. Apoi se paseaza prin masina speciala. Iata ce ajutor am avut!


Scul de rosii se pune la fiert impreuna cu sarea, piperul dafinul sarea si zaharul. Eu as zice sa puneti sare si zahar treptat pentru ca depinde de cat de multa dulceata au rosiile. Cand incepe sa fiarba bulionul se pune si pasta de gogosar. Am o reteta grozava de pasta de gogosari aici


Fiertura trebuie sa scada si sa se lege putin, sa devina mai groasa. Se pune in borcane uscate si sterilizate la cuptor. Sub borcane se pune lama unui cutit ca sa nu se crape din cauza caldurii.  Dupa ce le capsati, puneti-le in paturi la racire lenta. Duap racire mai urmeaza o sterilizare la bain-marie. Fierbeti borcanele intr-o oala cu apa captusita cu un prosop de bucatarie  timp de 20 de minute. Si din nou dati borcanele la racit in paturi si apoi abia apoi in camara sa astepte iarna geroasa si ciorbele consistente.

Cat despre celalalt bulion se face exact la fel, doar eliminati pasta de gogosari.



Sper sa va placa experienta "traumatizanta" a pregatirii bulionului si a bucatariei stropite cu suc de rosii de sus pana jos. Si totusi, a fost frumos, am invatat sa fac bulion de casa!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu