Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

joi, 15 noiembrie 2012

Upside-down fruit cheesecake

....adica prajitura de branza cu fructe rasturnata... De fapt nici macar cu branza ci cu crema de branza, ceea ce e destul de greu de gasit. Prajitura iese insa grozav de buna. Asta a fost speciala pentru mine si pentru Buni, baietilor nu le plac prajiturile cremoase cu branza.



E destul de simplu de facut chiar si pentru incepatori intr-ale bucatariei. Mie mi s-a golit si butelia in timp ce se cocea si tot a iesit cum trebuie.

Iata ingredientele:

3 -4 linguri de zahar pentru caramelizat
325 g crema de branza
120 ml smantana
150 g zahar 
3 oua intregi
putina esenta de portocale
fructe in sirop sau din compot ( eu am avut mandarine in sirop si caise din compotul facut de mine)






Eu am o forma de tort cu diametrul de 23 de cm. Am pus-o pe aragaz cu focul la minim si am caramelizat zaharul. L-am intins asa topit pe  fundul formei si l-am pus deoparte


Crema de branza cu smantana zaharul, ouale si esenta se bat usor pana la omogenizare.



Pe fundul formei cu caramel deja intarit se pun fructele scoase si scurse de compot.



Deasupra fructelor se toarna compozitia cu oua. Forma se pune in alta tava cu apa si asa se da la cuptorul cu foc mediu.



Se lasa pana se incheaga compozitiA, veti vedea are aspect de budinca. Se lasa sa se raceasca la temperatura camerei si apoi se da macar cateva ore la frigider. Abia apoi se inlatura inelul si se rastoana pe alta farfurie asa incat fructele sa fie deasupra.



Are o textura mai umeda decat alte prajituri cu branza datorita caramelului de care s-a imbibat putin.

Pofta buna!
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu