Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

sâmbătă, 3 noiembrie 2012

Mere coapte


Intr-o duminica insorita de toamna mi-a fost pofta de ceva dulce dar  de ceva ce puteam prepara rapid. M-am gandit la mere coapte si umplute cu dulceata. Nu aveam decat mere Golden ( mai potrivite sunt insa merele Ionatan) si m-am descurcat cu ele.



Aveti nevoie de:

4 mere potrivite ( nici prea mari nici prea mici)
6-8 linguri de dulceata
4 linguri de zahar
50 g unt
o mana de fulgi de migdale ( sau nuca tocata)






Asta ar fi un desert potrivit pentru pitici in zilele de toamna sau iarna. Dupa cum ati vazut in poza, am un instrument special de scos casuta de samburi din mar. Asta trebuie sa faceti sa scobiti merele dar sa pastrati partea de jos a marului sa ne se scurga umplutura.


In fiecare mar se pune putin unt, o lingura de zahar si se adauga dulceata amestecata cu fulgii de migdale sau nuca tocata. Eu am avut dulceata de cirese amare primita cadou. Nu mai mancasem niciodata asa ceva, e deosebita. Merele umplute se pun intr-o tava unsa cu unt si se acopera cu folie de aluminiu ( daca vreti sa se coaca extrem de repede). A fost nevoie de 15-20 de minute ca sa se inmoaie bine si aproape sa se desprinda coaja de pe ele.


Numai eu si Buni am savurat desertul, David nici n-a vrut sa guste iar sotul s-a cam strambat. Daca nu e placinta cu mere sau salam de biscuiti e cam degeaba :)))


Serviti-le calde si presarati putina scortisoara. Pofta buna!











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu