Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

luni, 8 octombrie 2012

Placinta cu mere "Mama"

Mama mea, promovata acum la rangul de "Buni", nu mai face demult prajituri. Imi aduceam mereu aminte de placinta asta bine cu foi moi  si nu gasisem nimic care sa-i semene. Iar cand am revenit in locul in care am copilarit, sora mea o avea scrisa: Placinta cu mere.

A doua zi dupa ce m-am intors din locul pe care il numeam candva "acasa"; a trebuit sa o incerc. Este de departe cea mai buna si mai frageda placinta cu mere. Mai buna si decat Almas teszta



Iata ce reteta simpla:

Aluat:

2 oua
9 linguri de zahar
9 linguri de ulei
3 linguri apa
faina cat cuprinde
1 praf de copt
1 plic de zahar vanilat



Mai intai frecati / mixati ouale intregi cu zaharul si zaharul vanilat. Apoi turnati uleiul cate putin amestecand mereu, urmeaza apa si si apoi faina.


Dupa ce ati pus o parte din faina si devine compozitia mai consistenta, puteti pune si praful de copt dizolvat in putina zeama de lamaie. Continuati cu faina pana obtineti o coca moale, destul de friabila dar care nu se lipeste de maini.


Evident ca pe masura ce se ingroasa aluatul veti abandona lingura sau spatula si veti lucra cu mana :)


Nu puneti prea multa faina ca sa dati consistenta aluatului, se va intari si va fi greu de intins.

Aluatul se puna 30 de munite la frigider invelit in folie alimentara.


Umplutura:

aprox 1250 g mere 
cateva linguri de zahar
2-3 linguri pesmet
2 lingurite scortisoara



Merele curatate de coaja si rase se amesteca cu scortisoara si zaharul se se pun la foc mic. Se amesteca din cand in cand si se calesc pana se evapora sucul din mere. La final, dupa ce luati de pe foc, puteti pune si pesmet.

Impartiti aluatul racit in 2: intindeti o prima foaie si puneti-o in tava unsa si tapetata cu faina. Intepati-o cu furculita din loc in loc.




Puneti umplutura si nivelati-o.

Intindeti a doua foaie deasupra umpluturii si intepati-o cu furculita.


Dati la cuptor la foc moderat 35-40 de minute.



Pofta buna!













Un comentariu:

  1. Foarte buna prajitura!Merita sa incercati!Eu am incercat-o aseara si nu m-a dezamagit!Ieftin si buuun ;)

    RăspundețiȘtergere