Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

joi, 24 mai 2012

Spanac - sau piure de spanac

Este o mancare care mi-a displacut totalmente in copilarie, acasa imi aduc aminte ca am refuzat permanent sa gust asa ceva. Am fost un copil enervant de mofturos. Acum imi place spanacul pregatit asa si ii place si baietelului meu pentru care spanacul este:"papa velde"



Exista un loc in care nu am refuzat nici o mancare cand eram copil: la vecina. Daca pentru toti ceilali copii de pe strada ea era "tanti Silvia", pentru mine era pur si simplu "Vecina".

Mi-o aduc aminte si astazi ca pe o gospodina desavarsita. Era deja bunica pe atunci si mi-am petrecut aproape toata copilaria  alergand intre curtea ei si a noastra (era taiata o poarta in gard) chiuind si alergand alaturi de nepotii ei, apropiati de mine ca varsta. Acolo, in casuta ei, mi-am petrecut toate dupa-amiezele cand ai mei parinti erau la serviciu, era locul in care ma simteam cel mai in siguranta si eram mandra sa-i tratez tensiunea cu trusa mea medicala de jucarie sau sa o ajut la perforat limbile mocasinilor la care lucra.

Ei nu indrazneam sa-i spun "nu" cand ma punea la masa: avea un amestec de seriozitate si haz cand ma invita sa mananc. Mi-era clar ca avea sa se supere foarte tare daca refuzam: asa ca nu refuzam si mancam aproape tot. La masa ei am mancat si spanacul pe care-l detestam dar si un pilaf grozav de bun alcarui gust nu l-am mai regasit nicaieri.

Multumesc Vecina!

Pentru spanacul meu am folosit:

1 kg de spanac proaspat
500ml lapte
2 - 3 linguri de amidon
5-6 catei de usturoi
3 linguri de ulei
sare dupa gust





Mai intai fierbeti spanacul, nu inainte de a-l alege si de a-l spala bine de tot, e ideal sa folositi doar spanac tanar, cu frunze mici si fragede. Apoi spanacul trebuie fiert cam 3 sau maxim 5 minute.  Se scurge apoi de apa si se toaca sau se marunteste cu blenderul pana devine pasta. 


La noi in Ardeal, spanacul se face cu rantas, la mine in casa nu. Ar trebui sa caliti usorusoturoiul sa puneti faina si sa adaugati laptele. Eu am pus usturoiul pisat in putin ulei incins, am avut grija sa nu se arda, cred ca l-am lasat cam jumatate de minut, iar apoi am turnat cam 50 de ml de lapte si l-am lasat sa fiarba, sa dea in cateva clocote. 



Am adaugat tot spanacul si cand a inceput sa se ingroase am turnat lapte putin cate putin, amestecand,pana cand am epuizat toata cantitatea.



La final am adaugat amidonul dizolvat in putin lapte rece. Cand puneti amidonul, aveti grija sa nu fie prea mult, spanacul se mai ingroasa si cand se raceste.

In orice caz, daca veti prepara spanacul dupa reteta mea atunci sigur va fi mai usor decat varianta traditionala cu rantas. Spanacul este o excelenta sursa de fier asa ca il recomand mai ales pentru copii, oricat de mofturosi ar fi sunt sigura ca veti gasi o varianta de a-l pregati care sa placa si celor mici.

O primavara senina sa aveti!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu