Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 4 mai 2014

Briose (muffins) cu ciocolata si cafea

Nimic nu e mai bun decat ciocolata, zic eu. Si nimic mai potrivit langa o ceasca lapte decat niste briose pline de ciocolata! De ce am pus "muffins" in parantezain titlul articolului?
 Pentru ca exista doua tipuri de briose: "muffins" si "cupcakes". Cu "muffins" e mai simplu: aveti nevoie de doua vase unul pentru ingrediente uscate si unul pentru cele umede pe care apoi le amestecati. La "cupcakes" e mai complicat ele se fac cu unt moale care se spumeaza cu zaharul, procedeu asadar mai complicat. Si da, textura e diferita, mie "muffins" facute cu ulei imi par mai pufoase si mai aerate decat "cupcakes".



Pentru reteta asta m-am inspirat de la Joy of Baking si de data asta am folosit unitatile de masura anglo-americane. Am primit de la prietena mea, Alexandra, un cadou minunat: o tava de silicon pentru briose si un set pentru masuratorile de care va spuneam: 1 cup, 1/2 cup, 1/3 cup si 1/4 cup. E simplu de tot; acum nu mai trebuie sa transform eu unitatile de masura. E adevarat ca pe "Joy of Baking" gasiti gramaje in ambele sisteme. Insa alte site-uri anglo-americare nu ofera ambele sisteme metrice. Asa ca imi usureaza mult de tot munca.

Tava de la prietena mea si cea pe care o aveam si eu sunt pentru briose cu diametrul de 5 cm. Mi-am cumparat si hartiute speciale. Sunt destul de scumpe, dar merita sa nu va chinuiti sa ungeti formele, mai ales cele metalice.

Pentru 18 astfel de briose aveti nevoie de:

2 oua mari
1/2 cup (120 ml) lapte batut
1/2 cup (120 ml) ulei de floarea soarelui
1/4 cup (60 ml) cafea neindulcita la temperatura camerei
2 lingurite de esenta de rom
1 cup (130 grame) faina
3/4 cup (95 grame) faina integrala de grau ( eu am pus neagra ca nu mai aveam integrala desi nu e deloc acelasi lucru)
1/4 cup (25 grame) cacao
1 cup (205 grame) zahar brun
1/2 de lingurita praf de copt
1 lingurita de bicarbonat de sodiu
1/4 lingurita de sare
1/2 cup (120 ml) fulgi de ciocolata

Intr-un bol se amesteca ingredientele uscate: faina, zahar, sare, cacao, fulgi de ciocolata, bicarbonat si praf de copt.


In celalalt bol se bat usor cele doua oua cu laptele batut, uleiul turnat in fir subtire, cafeaua si esenta de rom


Ingredientele umede se toarna in 2-3 transe peste cele uscate si se amesteca usor cu o lingura de lemn cat sa se omogenizeze. Nu amestecati mai mult.



Se pun hartiutele in tava de briose si se umple pe trei sferturi fiecare forma. Nu umpleti mai mult pentru ca briosele vor creste.


Se dau la cuptor la foc mediu cam 23-25 de minute. Puteti incerca sa vedeti daca sunt coapte intepand o o briosa cu o scobitoare. Daca scobitoarea iese curata, atunci ele sunt gata.

Lasati formele sa se raceasca cateva minute si apoi scoateti briosele din tavi. Sunt delicioase!













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu