Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 9 martie 2014

Pasteta cu carne si ciuperci

Pasteta este un fel de rulada ce are la baza ficatul de pui, vitel sau porc alaturi de carne  carne tocata. Aceasta este insa o pasteta fara ficat. Eu am adaptat usor o reteta de Silvia Jurcovan.
Reteta Silviei Jurcovan o puteti gasi pe multe site-uri culinare "serioase" care au "uitat" sa citeze sursa. Nu e nimic mai urat pentru creatorii de continut original decat sa "impumute" citate, retete, poze si sa "uite" sa declare cui apartin de fapt.

Revenind la reteta, sa stiti ca al ei specific se rezuma la 4 condimente:  piper, enibahar, coriandru si nucsoara. Asta face o rulada de ficat si /sau carne sa fie pasteta.



 Eu am folosit:

500g carne tocata amestec ( porc si vitel)
2 linguri de ulei
5 linguri de pesmet
4 oua
200 ml de smantana
100 g ciuperci champignon
1 ceapa tocata marunt
cate 1/2  lingurita din fiecare condiment:  piper, enibahar, coriandru si nucsoara
sare

Am amestecat carnea tocata de porc cu cea de vita. Separat, am tocat ceapa si am calit-o in cele 2 linguri de ulei apoi am adaugat ciupercile taiate marunt, si am lasat la inabusit la foc mic.





Asadar, se lasa la foc pana scade zeama de la ciuperci. Dupa ce se racesc ciupercile si ceapa, se adauga peste carnea tocata. Se condimenteaza cu sare, piper, coriandru ( eu am zdrobit o jumatate de lingurita de boabe de coriandru ) si enibahar. Se separa ouale, se pun cele 4 galbenusuri peste carne si se omogenizeaza. 


Apoi se pune si smantana si se amesteca pentru a o ingloba complet. Se mai potriveste de sare.
Separat se bat cele 4 albusuri spuma tare si se incorporeaza cat mai usor in compozitia de carne. Se pune compozitia intr-o tava de chec sau de tarta unsa bine cu unt. Se da la cuptor la foc mediu cam 40-50 de minute pana se rumeneste. Eu am mai scurs zeama din tava sau am mai indepartat grasimea care s-a ridicat la suprafata. La final, pasteta trebuie sa fie rumenita.




Spre deosebire de o rulada de carne obisnuita, pasteta e mult mai aromata, mai fina si mai aerata. In mod normal se serveste ca aperitiv rece, eu insa i-am facut o garnitura de morcovi si mazare si am servit-o calda. Oricum, e la fel de gustoasa.

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu