Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

sâmbătă, 16 noiembrie 2013

Pui jamaican cu curry

Trebuia sa incerc si o reteta exotica cu curry, pana si lui David ii place aroma. Asa ca am optat pentru reteta asta de la Martha Stewart.  Si pot sa va spun ca a iesit grozav de buna. Desigur nu seamana cu tocanita romaneasca de pui :))) Totusi, n-am luat reteta de buna, adica am adaptat-o putin.




Iata si ingredientele:

900 g pulpe superioare de pui
1 ceapa tocata
4 morcovi mari taiati rondele
o conserva mica de porumb
3 lingurite de praf de curry
1 lingurita de chimen
1 lingurita de boabe de coriandru
200 ml lapte de nuca de cocos (neindulcit)
100 ml smantana de gatit ( optional)
sare si piper
3 linguri de ulei

orez sau cus-cus pentru servire






Ceapa tocata marunt se caleste in cele 2-3 linguri de ulei iar cand devine sticloasa, se adauga si morcovii care se lasa la fel 2-3 minute sa se patrunda. Apoi se pun bucatile de carne cateva minute pe fiecare parte iar cand nu mai este lichid se adauga 200 ml de apa fierbinte. Se sareaza si se pipereaza. Se lasa sa fiarba cam 15 minute apoi se adauga si condimentele: curry, coriandru si chimen. Se mai completeaza cu apa la nevoie.



Dupa inca 15 minute se adauga si laptele de cocos ( atentie sa nu fie indulcit!!!) se completeaza si cu putina apa si se lasa sa mai fiarba. Eu am mai avut un rest de smantana cam 100 ml si am adaugat si smantana spre final cand mi s-a parut ca a scazut prea mult sosul.


Tot cu cateva minute inainte de final se pune si porumbul din conserva scurs bine de zeama. Nu uitati sa gustati si sa mai adaugati sare si piper la nevoie. Verificati carnea de pui sa fie fiarta. Dava vreti sa ingrosati sosul, folositi 1-2 linguri de amidon dizolvat bine in putina apa pe care il puneti chiar la sfarsit amestecand in acelasi timp in mancare. Dupa 1-2 clocote putin opri aragazul. Oricum nu e bine sa fie foarte gros sosul, oasele de la pui lasa in mancare propria gelatina si dupa ce se raceste sau puneti mancarea la frigider, veti vedea ca se va intari destul de bine.

Pentru servire am folosit cus-cus si l-am preparat dupa indicatiile de pe cutie.
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu