Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 7 aprilie 2013

Beigli cu nuca

Am incercat sa fac beigli de nenumarate ori dupa foarte multe retete insa greseam: puneam mai intai laptele si ouale peste faina asa ca aveam tendinta de a pune prea mult lapte si grasimea specificata in reteta nu mai putea fi inglobata. Se face exact invers, se puna grasimea si apoi restul ingredintelor pentru a lega un aluat extrem de fraged.

De data asta am luat o reteta din revista  "Carticica Practica"  si m-am hotarat sa o incerc: e foarte buna, autoarele ei sunt doua doamne, gospodine harnice din Timisoara. Am adaptat-o doar la cantitatea de zahar, am pus mai mult pentru ca nu ni s-a parut destul de dulce. De acum voi folosi doar aceasta reteta.



Pentru aluat aveti nevoie de:

500 g faina
20 g drojdie proaspata
1/2 lingurita sare
150 g zahar
100 g untura
150 g unt
100 ml lapte
2 galbenusuri
1 esenta de vanilie
coaja rasa de la o lamaie






Se incepe cu drojdia peste care se pune o lingura de faina, una de zahar si cateva linguri de lapte caldut. Se face o pasta mai subtire din ingrediente si se lasa acoperita la loc caldut sa dospeasca putin.



Toate ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei.
Se incepe prin a freca untul si untura cu faina amestecata cu sare si coaja de lamaie. Eu am pus in robot si a mers usor.




Intre timp am incalzit putin laptele si am dizolvat in el esenta de vanilie si zaharul. Le-am pus apoi impreuna cu drojdia si  galbenusurile peste faramele de faina.


Dupa ce l-ati framantat bine, aluatul se imparte in 4, ar fi mai eficient daca l-ati cantari ca sa va iasa bucati egale de beigli. Se invelesc bucatile de aluat in folie alimentara si se dau la frigider 20 de minute.




Umplutura trebuie preparata inainte de aluat ca sa aiba timpul necesar sa se raceasca.

250 g de nuca macinata
205 g de zahar
100 g stafide
esenta de rom
100 ml lapte
2 albusuri

Nuca si stafidele amestecate cu zahar si lapte se pun la foc amestecandu-se incontinuu pana scade laptele. Dupa ce  indepartati  cratita de pe foc si se raceste putin adaugati si esenta de rom. Dupa racirea completa adaugati 2 albusuri bature spuma.





Scoateti o bila de aluat din folie si intindeti o foaie cam de 20 x 30 cm si subtire de 3-4 mm, puneti 1/4 din umplutura, lasati la margini cam 1 cm liber, indoiti in interior 2 dintre laturile paralele si rulati invers. In felul asta la capete nu va iesi umplutura.




Rulourile de beigli se ung cu galbenus de ou ( cam 2 va trebuie amestecate cu 2 linguri de lapte). Rulourile se inteapa cu furculita din loc in loc. Apoi se dau la cuptor la foc mediu cam 40 de minute pana se rumenesc. Daca focul e mai mic rulourile vor crapa mai tare ( beigli de obicei crapa la copt). Focul la cuptorul meu a fost cam mic si a durat 55 de minute coacerea, asa ca au crapat mai tare. Dupa ce se racesc complet veti vedea ca desi putin crapati nu se sfarama la taiere. Si mai important, nu se usuca datorita continutului ridicat de grasime. Noi am tot mancat o saptamana.




Poza de mai jos e dintr-un beigli cu mai multa umplutura, de-asta nu se prea vad foile, dar noua cam asa ne place cu cat mai multa nuca. Aici nu vad sensul de a manca prea mult aluat: aluatul e doar un pretex pentru a tine nuca legata :)























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu