Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 31 martie 2013

Cuiburi de viespi

Rand pe rand am incercat doua retete de cuib de viespi: prima care avea unt si in aluat si in umplutura iar a doua care avea unt doar in umplutura. Am preferat-o pe a doua pentru ca iese un produs mai pufos.



Nu e foarte complicat dar prepararea dureaza destul de mult. Pentru aluat pregatiti:

650 g faina
25 g drojdie proaspata ( n-am avut si am folosit drojdie uscata)
1/2 lingurita de sare
2 oua
300 ml lapte
2 linguri de zahar
1 lingurita de coaja de lamaie rasa

Toate ingredientele trebuie sa fie la temperatura camerei.




Daca folositi drojdie proaspata, adaugati o lingura de faina, una de zahar, putin lapte caldut si faceti o pasta pe care o lasati la loc caldut sa dospeasca. Daca aveti drojdie uscata adaugati-o peste faina amestecata cu sare. Laptele trebuie sa fie si el caldut, adaugati in lapte si zaharul ca sa se dizolve

Eu le-am pus in robot pe toate: faina, drojdie, oua batute , coaja de lamaie, lapte. Faina am cernut-o inainte ca sa iasa aluatul pufos. Cred ca am lasat robotul sa framante cam 5 minute.





Pudrati aluatul cu faina si lasati-l sa dospeasca la caldurica acoperit cu un servet cam o ora.

Intre timp preparati umplutura din:

100 g unt moale
100 g nuca macinata
100 g zahar pudra
zahar vanilat

Faceti si un sirop la cald din 150 ml apa si 100 g zahar.

Untul se freaca bine cu zaharul pudra si cu zaharul vanilat.


Am impartit alautul dospit in doua. Am intins o foaie.


Ar trebui sa fie patrata pe care am uns-o cu jumatate din cantitatea de unt spumat, am presarat jumatate din nuca macinata. Se ruleaza si se taie bucati cam de  1 cm grosime cu un cutit cu lama unsa cu ulei



Rulourile taiate se aseaza in tava unsa cu unt, unul intr-altul pe cat posibil fara locuri libere intre ele. Se mai lasa sa dospeasca 20 de minute apoi se dau la cuptorul incins la foc mediu. Dupa 15 minute se scot si se ung bine de tot cu siropul de zahar. Se pun iar la cuptor si inainte de a fi gata, adica dupa vreo 35 de minute de la introducerea in cuptor se mai ung o data din abundenta cu sirop. Puteti chiar pune cu lingurita. Se mai da la cuptor vreo 5 minute pana se rumesc bine de tot.  Pe fundul fiecarui cuib se va forma o crusta caramelizata extrem de gustoasa.


Si iata cum arata la final.


Cel mai potrivit e sa le mancati la micul dejun cu o cana de lapte.
 Pofta buna!

























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu