Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 17 martie 2013

Tort cu fructe din compot

Cand mi-e lene si vreau sa fac ceva dulce, fac un tort fara coacere: cu fructe din comot, cu iaurt de fructe si ceva branzica: ricotta sau mascarpone. Mie mi-a iesit un tort mare, frumos si gustos saptamana trecuta.





Tortul asta e format din straturi succesive care se dau la rece pentru cel putin o ora. Desi e usor de facut,  va va lua destul de mult timp ca sa-l terminati. Eu am folosit o forma de tort cu pereti detasabili cu diametrul de 26 de cm. Fundul formei l-am tapetat cu folie alimentara.
Baza tortului sunt piscoturile insiropate in compot peste care puneti o folie si o greutate, dati la rece macar jumatate de ora.



Al doilea strat e format din:

fructe de la 2 compoturi (borcane de 370g)
1 cutie ricotta de 250 g
100 ml lapte condensat
3-4 linguri zahar pudra
2-3 linguri cacao
1 gelatina maruntita







Incepeti prin a freca branza cu zaharul, se va subtia, dupa ce se topeste zaharul puteti adauga 2 sau 3 linguri de cacao si lapte condensat. Daca vreti puteti pune mai mult zahar, e dupa gust.



Eu am avut un mare ajutor, cel putin la partea asta.


Scoateti forma de la rece, indepartati folia si presarati fructele scurse de compot. Dizolvati un plic de gelatina maruntita confrom indicatiilor de pe ambalaj si amestecati-o cu crema de branza si cacao. Amestecati si lasati-o cateva minute, turnati-o usor peste piscoturi si fructe. Daca se ridica piscoturile, nu-i bai. Puneti din nou folie peste piscoturi, fructe si crema, nivelati. Puneti din nou o greutate deasupra ( eu am pus o tava mai grea inauntru) si dati la rece macar o ora.


Pentru urmatorul strat am folosit:

un iaurt mare de caise
cateva linguri de zahar pudra 
1 gelatina maruntita


Iaurtul se amesteca cu zaharul si cu gelatina dizolvata. Se scoate tortul de la frigider , se indeparteaza folia. Se toarna iaurtul peste si se da la frigider cel putin o ora.



Urmeaza partea finala. Aveti nevoie de:

1 compot de caise ( cel putin 250 ml zeama)
1 plic tort gelee
ciocolata rasa
margarete pt decor de la Dr Oetker


Cu zeama de la compot se prepara un plic de tort gelee. Peste tortul scos de la frigider se aseaza frumos fructele din compot. Deasupra se toarna repede gelatina; se toarna la mijloc repede; ea se va scurge spre margini. Se lasa putin sa se raceasca si se da la frigider o ora. Dupa aceea se decoreaza cu margarete si cioclata rase. Ce mai, un veritabil decor de primavara!


Dupa cateva ore la rece se desface cu grija inelul ca sa nu se rupa marginile tortului.


Sa aveti o primavara frumoasa!

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu