Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

miercuri, 13 martie 2013

Rasol de vita cu sos si legume

Cel mai mult imi place carnea de vita. Imi place chiar mai mult decat pestele insa mi-era greu cu gatitul si fiertul ei. Ca sa aveti o imagine despre gusturile mele, va spun ca ideea mea de vita gustoasa nu este o friptura in sange. Nicidecum. Prefer o carnita moale si gustoasa in sos.



Se prepara foarte usor daca aveti  o oala sub presiune  (kukta). Asa imi e si mie foarte usor sa gatesc vita. Cam in 50 de minute se fierbe foarte  bine. Eu am avut o bucata mare de rasol de 1.5 kg dar pentru mancarea asta am folosit cam 500 de g.

Asadar:

500 g rasol de vita fara os
1 ceapa
500 g morcovi
250 g telina
supa de pe rasol
sare, piper
100 ml bulion de casa
200 g masline negre fara samburi
leustean
2 linguri de ulei
2 linguri amidon de porumb






Rasolul se curata de pielite si se taie cubulete. Se fierbe in kukta in apa cu sare cam 50 de minute. Separat se caleste ceapa tocata marunt in 2 linguri de ulei apoi se adauga morcovii si telina taiata bucatele. Se adauga supa strecurata de la carnea de vita fiarta.




Se adauga sare si piper si se lasa sa fiarba. Cand incep sa se inmoaie legumele se adauga si bulionul. Se mai poate pune si supa de vita; eu am facut mult sos; sigur am pus cam jumatate de litru de supa de vita. Carnea fiarta se adauga aproape de final.




Tot pe final se pun si maslinele, aveti grija sa nu fie prea sarate, ale mele erau potrivite de sare. Daca sunt prea sarate trebuie tinute putin in apa sa iasa din saramura.


Ca sa ingrosati sosul cel mai potrivit este amidonul de porumb dizolvat in apa rece, ajung cam doua linguri. Se pune in fir subtire amestecand continuu in sos. Se lasa sa dea intr-un clocot si se adauga leusteanul. Fiind iarna, am avut doar de la plic insa gustul era cel care trebuia sa fie.




















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu