Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 21 aprilie 2013

Friptura de porc la cuptor

Cea mai buna friptura de porc e din bucata numita spata. Am luat din Metro o bucata la vreo 3 kg, fara os doar cu un strat consistent de grasime. Am taiat-o in 2 si am facut de  2 ori friptura din ea. Iese o friptura suculenta pentru ca grasimea nu se indeparteaza ci se topeste incet la cuptor timp de vreo 3 -3,5 ore. Cam asa arata produsul finit si grozav de fraged.



Aveti nevoie de :

1 bucata spata de porc de 1,5 kg
3 linguri sare
1,5 linguri piper
3 linguri boia dulce
2 linguri praf de usturoi 
100 ml vin
apa


Spata de porc spalata si zvantata cu un prosop se cresteaza cu linii paralele pe lungime si latime, atentie sa nu taiati cu totul, sa nu taiati si carnea, e important sa crestam grasimea ca sa se topesca usor la cuptor.




Bucata de carne se tavaleste apoi prin amestecul de prafuri bine de tot ca sa patrunda in toata colturile si crestaturile.


Bucata de carne si pune apoi in tava cu putin vin si apa.

Tava se acopera etans cu folie de aluminiu si se da la cuptorul incins la foc mic spre mediu. La fiecare aproximativ o jumatate de ora am verificat friptura si am mai pus putin vin cu apa in tava. De-abia in ultimele 45 de minute se descopera friptura si se lasa la cuptor fara folie. Cand pare aproape gata ( intepati-o cu o furculita) o puteti descoperi. La final trebuie sa fie atata de moale incat sa puteti desira fibrele cu furculita. Atunci stiti ca e bine facuta.



Timpul de coacere difera in functie de greutatea bucatii si de cat de frageda e carnea in sine.

Ultima data cand am facut friptura, am folosit resturile pentru sendvisuri calde cu rosie, branza, salata si maioneza cu usturoi. Pana nu se face foarte cald afara puteti inca gati astfel de feluri gustoase la cuptor.

Pofta buna!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu