Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 28 aprilie 2013

Tort cu ciocolata

Ocaziile deosebite cer torturi deosebite.
Iar acesta de mai jos e unul dintre ele. Reteta originala o gasiti aici
Eu nu am avut o forma de guguluf indeajuns de mare pentru acest tort asa ca am folosit o forma normala de tort cu diametrul de 26 cm.

Este cel mai gustos tort cu ciocolata pe care l-am facut vreodata.



Pentru blat aveti nevoie de:

6 oua intregi  plus 1 albus
200 g faina cernuta
25 g cacao
300 g de zahar(150+ 150 g)
2 lingurite de praf de  copt
1/4 lingurite bicarbonat de sodiu
1/2 lingurita sare
120 ml ulei
180 ml cafea sau apa la temperatura camerei
1 lingura de esenta de vanilie





Ingredientele uscate se amesteca intr-un vas: faina, cacao, 150 de g de zahar, praful de copt, bicarbonatul de sodiu, sarea. Se omogenizeaza bine. Separat se amesteca cele 6 galbenusuri cu uleiul si cafeaua sau apa (am folosit apa amestecata cu cafea) si esenta de vanilie. In alt bol se bat albusurile ( toate 7) spuma cu restul de 150 g de zahar, bezeaza sa faca mot dar sa nu fie foarte tare, adica sa stea pe tel dar sa nu fie teapana.




Peste ingredientele uscate se toarna amestecul lichid cu galbenusuri de oua si se omogenizeaza bine.


Apoi se pun albusurile in restul compozitiei in trei transe amestecand usor sa nu iasa prea mult aer.




Compozitia se pune in tava neunsa ca sa creaca cat mai sus pe peretii vasului, dupa ce-l scoateti de la cuptor sa stiti ca se va lasa foarte tare asa ca trebuie rastunat cu capul in jos chiar daca nu il scoateti din forma. Se lasa sa se raceasca si apoi se taie blatul in doua. La mine partea de jos, baza tortului a fost mai subtire, nu eu l-am taiat, asa ca n-am voie sa ma plang :D


Crema se face din:

240 ml frisca grasa
2 lingurite capuccino
15 g cacao
50 g zahar pudra cernut

Eu am folosit smantana pentru frisca pe care am batut-o direct cu zahar cacao si capuccino ( in reteta originala era cafea instant dar eu am vrut sa poata manca si David din tort).


Am uns baza tortului cu intreaga cantitate de crema.



Se puna si a doua foaie de tort peste crema si se trece la pregatirea glazurii din:

180 g ciocolata cu 55% cacao 
57  g unt
20-50 ml de frisca lichida

Ciocolata rupe bucati, se topeste cu untul si frisca la baie de aburi sau foc foarte mic. Cantitatea de frica depinde de consistenta ciocolatei, eu am pus cam 50 de ml de frisca ca sa subtiez glazura putin.

Glazura se toarna peste tort si se intinde usor si cat mai uniform cu o spatula, se da apoi la rece pana se intareste. Puteti decora cu frisca.
























Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu