Pentru cei care iubesc gatitul

Pentru cei care iubesc gatitul

duminică, 24 februarie 2013

Pizza cu faina de secara

Cand mi-a fost si mie pofta de pizza nu mai aveam in casa decat foarte putin faina de grau asa ca am cmpletat cu secara. David mi-a fost de foarte mare ajutor. Aluatul l-am facut singura insa David a fost cel care a uns blaturile  de pizza cu bulion si cel care a pus cele ce alcatuiesc umplutura: sunca ciuperci, branza, masline pentru una si carnat, ciuperci, porumb si branza pentru cealalta.

E bine ca toti copiii sa participe la activitati casnice, le formeaza in timp deprinderi de viata independenta. Pentru David cu atat mai mult, el care are o evolutie atat de frumoasa in "iesirea" lui din autism. Mai jos e pizza lui David.





Aluatul il poate face orice mamica sau tatic.

25 g drojdie proaspata
250 g faina de grau
250 g faina de secara
300 ml apa
3-4 linguri de ulei ( de oricare)
1 lingura de zahar
1/2 lingurita sare

Drojdia se amesteca cu o lingura de zahar, o lingura de faina, cateva linguri de apa calduta pana se face ca o pasta si se acopera cu un servet. Se lasa la caldurica sa dospeasca putin ( macar vreao 20 de minute).





Se pune peste faina amestecata cu sare, se adauga apa calduta turnata in etape, se framanta bine in asa fel incat sa fie cuprinsa si dizolvata toata faina. La final se adauga uleiul lingura cu lingura si se framanta bine. Aluatul trebuie sa fie elastic si sa nu lipeasca. Aluatul care are faina de secara necesita ceva mai multa apa decat unul dn faina de grau.


Aluatul se pudreaza cu faina, se acopera cu un servet de bucatarie si se lasa la dospit aproape o ora.



Dupa ce-a dospit alautul si am intins o prima foaie am chemat micul print sa ma ajute.

El a uns fiecare blat cu bulion si a presarat umplutura.


80 g sunca crud afumata
200 g ciuperci
100 g carnat
masline
100 ml bulion pt uns blaturile
100 g porumb din conserva
100g branza ( eu am folosit branza pt paste de la Napolact)
50 g masline








Am dat fiecare pizza la cuptor cam 20 de minute. David a fost incantat de rezultat. 


Daca aveti copii, sa faceti pizza impreuna e o activitate potrivita pentru ei. Dvs aveti parte de ajutor ( si de facut curatenie mai mult) iar ei au parte de o experienta placuta pe care si-o vor aminti mereu.






















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu